Acum este Sâm Noi 25, 2017 11:14 am

Ora este UTC + 2





 Pagina 1 din 1 [ 8 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Mar Noi 27, 2012 12:34 pm 

Membru din: Mar Noi 27, 2012 10:59 am
Mesaje: 4
Masina: fiat punto 1.2 60 cp
Locatie: bucuresti
Tara de origine: Romania
Buna ziua.
Am cumparat in iarna trecuta ( martie 2012) acest punto 1.2 8v 60cp din 2001.
Tin sa precizez de la inceput instalatia electrica este la pamant, in sesnsul ca sunt adaptari si improvizatii facute am tot incercat sa le aduc la o forma initiala dar nu am reusit pe toate.
Am cumparat masina m-am apucat de reparat ca sa zic asa. Am facut distributia, am schimbat ulei filtre bujii etc. Problemele au inceput sa apara mai intai mersul in 3 pistoane sa rezolvat schimbat o bobina de inductie, dupa care mersul in 2 pistoane. am mers la service mi s-a spus ca este calculatorul de injectie, am fost si la alt service mi-au spus aceiasi chestie, am inlocuit acel calculator de injectie aceiasi problema. M-am apucat singur de reparat am gasit doua fise inversate ( respect fisa 1 era pusa pe 4 si invers ). Problema persista ce este mai ciudat ca masina isi revine si merge bine un timp adica 1-2-3 ore dupa care iar merge in 2 si tot asa chiar si inainte sa ii schimb calculatorul de injectie chiar si dupa inclusiv dupa ce am modificat cele 2 fise inversate.
Nu mai stiu ce sa ii mai fac nu pot sa zic ca sunt as in mecanica dar m-am interesat si am studiat foarte mult pe tema asta si nu am gasit nici o rezolvare.
Daca este cineva pe aici care a mai intampinat o astfel de problema rog sa ma ajute.
Adaug cateva chestii, masina isi revine cand vrea fie rece fie calda fie ca o turezi pe la 4-5 mii de ture fie ca sta in relantii sau la 1-2 mii ture, in masina miroase a benzina.
Va multumesc anticipat.


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Mar Noi 27, 2012 8:42 pm 

Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm
Mesaje: 1216
Locaţie: BUCURESTI
Salut ,
La acest model sunt cunoscute problemele la calculatorul de injectie .Verificati daca atunci cand motorul merge prost daca are scanteie sau daca toate pistoanele lucreaza la fel . Daca la verificare unul sau mai multe pistoane nu simt diferente atunci este o problema la ECU ,din el pleaca semnalul la bobinele de inductie.Probabil miroase a benzina pentru ca 2 pistoane nu au scanteie si atunci cantitatea de carburant injectat arde in catalizator .


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Mie Noi 28, 2012 8:56 pm 

Membru din: Mar Noi 27, 2012 10:59 am
Mesaje: 4
Masina: fiat punto 1.2 60 cp
Locatie: bucuresti
Tara de origine: Romania
Da am facut testu tau pistoanele 1 si 4 sunt "moarte". Cand merge prost daca le scot fisele nu se schimba cu absolut nimic mersul motorului, dar da scantei.
Astazi am schimbat fisele pentru ca una era impuscata si cealalta bobina care era veche.
Acelasi rezultat am luat calculatorul lam pus inainte sa schimb bobina imi dadea ''Bobina inductie 1; Intermitent'' dupa schimbare imi da ''Bobina inductie 1; Prezent''. In fine asa cum am spus anterior calculatorul de injectie a fost deja inlocuit.
Am cautat ( cu sperante sa nu fie si asta dus ) mai adang si anume pe instalatia electrica.
Acum vin cu urmatoarea intrebare este normal ce se intampla la mine ?
Toate masele ( maro cu dunga alba ) de la injectoare bobine de inductie sunt legate ( inadite ) intre ele si pleaca catre panoul de singurante cu un singur fir.
Am mai descoperit o inaditura ciudata in ''matul'' din spatele bateriei ( traseul de la bobine, injectoare, calculator ) la fel inca 4 fire maro cu dunga alba ( masa ) inadite si pleaca pe unul subtire de tot in panoul de sigurante.
Dupa parerea mea masina asta a luat foc acum ceva timp si cineva sia bagat nasul in instalatia electrica si a facut ca la dacie....
Nu stiu ce sa ii mai fac.


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Joi Noi 29, 2012 11:29 pm 

Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm
Mesaje: 1216
Locaţie: BUCURESTI
Salut ,
Cand apare defect pe tester bobina 1 in cele mai multe cazuri problema este centrala de injectie care nu comunica cu bobina si apare acest defect . Nu este exclus sa fii umblat cineva in instalatie .Referitor la cablaje sau legaturile facute este greu de spus daca este bine fara o verificare . In general la masinile mai noi sunt facute derivatii si asta va poate insela .Este posibil sa vedeti un fir de masa care intra la un momendat in instalatie ( ma refer in legatura mare de cablaje si sa iasa sub alta culoare ) sau intra 5 cabluri si iese doar unu .Daca nu reusiti putem sa facem o verificare .


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Sâm Dec 01, 2012 5:34 pm 

Membru din: Mar Noi 27, 2012 10:59 am
Mesaje: 4
Masina: fiat punto 1.2 60 cp
Locatie: bucuresti
Tara de origine: Romania
Salutare din nou.

Revin cu cateva lucruri noi si interesante.
Ceea ce spui mai sus este total adevarat, dar eu nu am gasit variatii, eu am gasit inadituri si intreb daca este normal ca bobinele si injectoarele sa plece toate ( inadite ca la dacie prin invartire ;)) ) pe acelasi fir de masa am gasit in autodata ca asa este normal si pleaca pe violet/galben ceea ce am regasit si la mine, am masele la ambele sonde lambda + inca 2 senzori la care nu am putut ajunge dupa fir sa vad de la ce sunt pe acelasi fir de masa.
In fine ceea ce am gasit mai interesant ca am refacut aceste trasee de fire si masurat si problema a disparut in sensu ca porneste bine masina fara sa mai plece in doua pistoane, dar ce am descoperit este ca atunci cand pleaca un consumator mare de curent cum ar fii ventilatorul de racire, incepe sa mearga in doua pistoane.
Ceea ce va intreb eu este urmatorul lucru;
Exista posibilitatea ca firele de masa ( punctele de masa ale masini ) sa lipseasca si sa cauzeze aceste problema ?
In ce masura imi pot da seama am tot cautat in autodata si nu gasesc punctele de masa desi in program mi le indica clar dar la mine la masina nu exista nimic in locatiile spuse acolo.
Daca ar fii cineva cu un punto 1.2 sa pot sa fac o comparatie as fii recunoscator.
Multumesc de raspunsuri d-le Florin.


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Mar Dec 04, 2012 11:31 am 

Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm
Mesaje: 1216
Locaţie: BUCURESTI
Salut ,
Probabil cineva a umblat in instalatie si a facut improvizatii .Cablul de masa este foarte important ,cel mai simplu faceti 2 cabluri mai zdravene si legati de la borna de minus la caroserie unu si de la borna de minus la motor al doilea cablu ,este bine sa faceti o masa separata si pentru calculator . In cazul dumneavoastra cel mai dificil este sa incerci sa refaci ce a stricat altu ,pentru ca nu stii ce a avut el in minte si ce legaturi a facut .Un fir legat prost poate sa strice tot pe langa bataile de cap si timpul pierdut .


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Mie Dec 05, 2012 10:04 am 

Membru din: Mar Noi 27, 2012 10:59 am
Mesaje: 4
Masina: fiat punto 1.2 60 cp
Locatie: bucuresti
Tara de origine: Romania
Am refacut conform spuselor tale cablu de masa principal de la borna la caroserie si la motor.
Acum mai am o curiozitate pe langa baterie este o cutiuta neagra ( un dreptunghi de vro 7cm/3cm) cu fire negre care intra in ea ( mase ) am desfacuto sa vad cum arata acolo e totu in regula problema este in felul urmator firul care alimenteaza cu masa acea cutiuta la mine este tras direct de la baterie de unde este legat si ventilatorul de racire si firele de la xenon cum as putea sa le despart si sa le trag in asa fel incat sa nu fie toate de acolo, ma gandesc ca si asta ar putea influenta problema mea.
Am gasit in autodata schema ECU-ului dar nu imi da culoarea de la masa adica cablu de masa de la ecu sa pot sa ii fac masa separata cum mai sfatuit. imi poti spune care sunt acestea?
Ideea mea este sa scot din schema toate problemele astea dupa care sa vin sa facem o verificare la ecu, pentru ca sunt 2 posibilitati 1 ca acest ecu care lam cumparat sa fie defect 2 sa fi fost bun si sa se fi stricat datorita improvizatiilor la partea electrica. Nu vreau sa mai imi iau de la gura pentru masina asta, vreau sa fiu sigur ca o sa mearga macar sa trec iarna asta cu ea dupa care sa ii dau foc cum fac rost de alta masina ;)).


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Probleme motor punto 1.2 8v 2001
MesajScris: Mie Dec 05, 2012 12:39 pm 

Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm
Mesaje: 1216
Locaţie: BUCURESTI
Salut ,
Ma refeream sa faceti un fir de masa pe care il legati intre borna de minus si fixat pe unul din suruburile centralei de injectie . Schemele sunt incomplete si eronate uneori asa ca nu va sfatuiesc sa faceti legaturi in instalatia calculatorului ca de multe ori sunt derivatii sau lucreaza cu 3 v impulsuri etc. Daca in acea cutie sunt legate doar cabluri de masa este ok .Cu mentiunea sa nu fie facuta vreo improvizatie la instalatia de la ventilator ,acolo este curent mare si trebuie sa fie trecut printr-un releu asa cum a fost din fabrica .


Neconectat
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
 Pagina 1 din 1 [ 8 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica ataşamente în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron