[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
:: Vezi subiect - Curatare EGR, tubulatura, VGT si altele

http://forum.problemefiat.ro/

Curatare EGR, tubulatura, VGT si altele
http://forum.problemefiat.ro/viewtopic.php?f=14&t=133
Pagina 1 din 1

Autor:  cox [ Lun Mai 25, 2009 8:59 pm ]
Subiectul mesajului:  Curatare EGR, tubulatura, VGT si altele

Ca sa nu mai postez peste Dragos am deschis un topic special dedicat diesel-ului unde ne puteti ajuta (daca se poate singuri) sa ne curatam/desfundam adimisia la motoare. Daca ne puteti spune ce trebuie curatit mai des, care cum se desface, ce se face acasa, ce se face in service, cum influenteaza aceste obturatii modul de fuctionare al motorului.
Ce inseamna si ce face EGR;
Ce inseamna si ce face VGT;
Cum influenteaza depunerile admisia in motor.

EGR - o electrovalva ce are rolul de a recircula gazele motorului, cu scopul de a reduce noxele, a mari combustia si a micsora timpul de aprindere al vaporilor de motorina, datorita gazelor fierbinti ce reintra in camera de ardere impreuna cu aerul curat;
VGT - Turbina cu Geometrie Variabila, mareste cantitatea de aer ce intra in motor, optimizand consumul de carburant si marind puterea motorului.
Depunerile din tubulatura, impreuna cu obturarea EGR duc la o anomalie a cantitatii de aer ce intra in motor, iar ECU compenseaza asta marind debitul de aer si fortand turbina sa creeze o presiune tot mai mare, pentru a compensa pierderile de pe traseu. Aceasta duce la o crestere a consumului de combustibil cu pana la 1l/100 km, o reducere de putere a motorului si uneori cu fum pe esapament datorita motorinei nearse. Depunerile de pe VGT au acelasi efect, totodata ducand la o uzura prematura a turbinei si la alterarea parametrilor optimi de functionare ai motorului.

Aceasta este parerea unui novice in ale motoarelor, de aceea rog pe cei avizati sa ma corecteze daca am gresit si sa completeze cu alte chestii interesante.

Cum se curata acestea?
EGR - se poate desface si curata si in fata blocului, avand nevoie de cateva imbusuri si chei tubulare.
VGT - aici e nevoie de un specialist, pentru ca treaba e complicata rau.
Tubulatura - asteptam indicatiile specialistilor.

P.S. E posibil ca de la 2500-2700 ture debitul de aer creat de turbina sa fie mai mic decat cel estimat de softul de diagnoza datorita depunerilor din instalatie si a kilometrilor motorului (aprox 200000)?

Autor:  malin popescu [ Mar Mai 26, 2009 7:37 am ]
Subiectul mesajului:  Re: Curatare EGR, tubulatura, VGT si altele

EGR - valva de recirculare partiala a gazelor arse are ca rol principal reducerea NOx, prin readucerea unor centri activi de ardere in combustie ( catene de cetan rupte, combustibil partial ars), ridicarea temperaturii in camera de ardere, ridicarea presiunii ceva mai devreme. previne in principal formarea ploilor acide provocate de NOx care este mai usor ca aerul si se ridica in stratosfera conbinanadu-se cu apa si apoi cazind sub forma ploilor maronii care pateaza.
VGT - variable geometry turbine- aici va sfatuiesc sa nu umblati decat in prezenta unuia care cunoaste si care a mai desfacut SI CURATAT ; REGLAT mai multe. ce trbuie sa stiti este ca efectul ei se verifica astfel- intr-a patra, se accelereaza de la 1300 rpm cu pedala la fund si in conditiile unui semnal MAF bun. la aprox 1750 trebuie sa simti "inceputul impingerii" care se pastreaza pina pe la 3500 dupa care treb sa se diminueze. prelungirea nu este indicata ( franeaza accelerarea motorului) Functie de tipul turbinei presiunea absoluta maxima poate varia intre 2,0 si 2,6 bar, si poate fi atinsa intre 1400 si 2000 RPM.
Cat despre curatirea pe cont propriu , nu o recomand, studierea depunerilor, densitatea , umiditatea si cant de ulei a acestora se interpreteaza si constituie un parametru de diagnosticare. Apoi daca fiecare ne vindecam copilul, ne sadim morcovii , ne zugravim si ne reparam masinile atunci amaratul ala de leu nu mai trece prin cinci buzunare zilnic fiind folosit de 5 persoane si se devalizeazaD facandu-ne pe toti saraci. Daca vrei ca sa primesti salariul luna de luna , obliga-te sa platesti munca celorlalti ca si ei sa o poata plati pe a ta.
Mai vorbim.

Pagina 1 din 1 Ora este UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/