http://forum.problemefiat.ro/ |
|
Fiat punto - probleme vechi si... noi http://forum.problemefiat.ro/viewtopic.php?f=14&t=671 |
Pagina 1 din 1 |
Autor: | mihai.pavel [ Vin Dec 16, 2011 10:23 pm ] |
Subiectul mesajului: | Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Am fost si eu la mecanic si… ca urmare a operatiilor efectuate au aparut…. noi probleme. Mai jos este o lista cu ce am reparat si…. noile probleme 1. Termostatul de racire blocat pe deschis. Simptomele au constat in lipsa caldura in habitaclu si aprinderea martorului de motor la bord dupa 50-60 km rulati. Dupa inlocuire nu se mai aprinde martorul de motor. Se aprinde in schimb martorul rosu de la apa (cam de 5 ori la un drum de 80 km insa se stinge dupa cam 2-3 minute). Este normala aprinderea martorului sau este cauzata de posibile probleme? In continuare lipseste caldura in habitaclu. Ce ma sfatuiti sa fac sa am totusi caldura? Am vazut pe forum ceva pasi insa…. nu stiu exact care este furtunul care intra in calorifer. 2. Arc dreapta fata rupt si inlocuire ambele arcuri (stanga si dreapta). Dupa aceasta operatie am un huruit in partea stanga. La rasucirea volanului in parcare face niste zgomote ciudate. Un fel de huruit/vibratii pe care pot sa il aseaman cu chestiei aia cu care se desfunda canale pe care o tot invarti de manivela si din cand in cand vibreaza cand mai scapa si se invarte. Sau ca si cum ai tine o sarma otelita de un capat si o rasucesti in celalalt.... din cand in cand scapa si vibreaza. Nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun. Mecanicul mi-a spus ca este terminat rulmentul si trebuie inlocuit... face asa din cauza ca arcul este nou si mai puternic. Culmea ca nu este vorba de partea unde era rupt arcul. Este posibil sa fi montat gresit arcul? Sau chiar este dus rulmentul respectiv? 3. Tampon cutie de viteze – cauciuc imbatranit. Din pacate surubul este intepenit si nu au reusit sa il desfaca. Am ramas cu tamponul vechi. Ceva sugestii pentru desfacerea unui surub intepenit? Multumesc mult, Mihai |
Autor: | mihai.pavel [ Sâm Dec 17, 2011 5:28 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Am rezolvat punctul 1. Azi am tinut-o cu motorul pornit sa vade ce se intampla sub capota. Am observat ca radiatorul nu se incalzeste deloc.... am controlat nivelul lichidului si era sub minim. Se pare ca baietii m-au lasat pe minim dupa inlocuirea termostatului (s-o fi perdut ceva lichid in urma acestei operatii). Am completat lichidul, am facut si o aerisiere (atat la radiator cat si la furtunul care intra in habitaclu) si a pornit caldura fara probleme. Probabil ca este ceva la mintea cocosului dar pentru incepatori ca mine.... asa ca am zis sa pun si aici poate este de folos cuiva. In continuare nu stiu care ii faza cu arcul.... face acelasi zgomot. Am cautat pe net situatii similare dar nu am gasit.... nici macar o schita cu arcul si rulmentul de sus in care intra acesta. O zi faina, Mihai |
Autor: | Florin [ Sâm Dec 17, 2011 10:25 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Salut , Probabil au pus flansa invers sau rulmentul este blocat si scapa . Ridicati capota si verificati daca ambele flanse sunt montate corect . Pe caroserie in zona in care se fixeaza amortizorul o sa vedeti o gaura in fata si una in spate ,pe flansa de la amortizor trebuie sa fie o sageata care corespunde cu una din acele gauri . Din cate imi amintesc sageata flansei trebuie orientata spre spatele masinii si sa fie centrata pe acea gaura din caroserie . |
Autor: | mihai.pavel [ Dum Dec 18, 2011 12:40 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Mersi mult pentru raspuns. Am verificat sub capota si in stanga unde face zgomot flansa este orientata inspre spatele masinii. In dreapta unde nu am probleme aceasta este orientata spre fata masinii. Mentionez ca niciuna nu este centrata 100% pe gaura respectiva.... as spune ca marginea gaurii este o bisectoare pentru sageata respectiva. Intrebari: - care sunt riscurile la care ma expun datorita circulatiei cu flansa pusa invers? - aproximativ cat dureaza repunerea flansei in pozitia corecta? as vrea sa stau langa baieti cand refac operatia ca sa nu mai am probleme - cam ce impact are faptul ca flansa nu este centrata perfect pe gaura? - cund este necesara schimbarea flanselor? - cum pot sa imi dau seama daca rulmentul este blocat sau nu? cu el scos vreau sa spun... - este posibil sa nu fi fost montat arcul corect? daca da… cum imi dau seama? Imi cer scuze ca abuzez cu intrebarile.... Multumesc inca odata |
Autor: | mihai.pavel [ Dum Dec 18, 2011 3:35 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Tocmai am citit in manualul de la fiat punto.... flansa trebuie orientata inspre partea din spate a masinii (sectiunea 10.5 a manualului, poza 5.12). Cu alte cuvinte in partea stanga am flansa montata bine insa face zgomote.... iar in partea dreapta am flansa montata gresit insa nu am probleme (teoretic). Voi schimba cu siguranta rulmentul din stanga.... intrebarea este daca rulmentii trebuie schimbati in pereche? O zi faina, Mihai P.S. este manual tehnic de fiat si in limba romana? termenii tehnici mi-s total necunoscuti in engleza |
Autor: | Florin [ Lun Dec 19, 2011 11:43 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Salut , Puteti inlocui rulmentul defect fara probleme ,este bine sa montati si flansa corect pentru ca altfel apar modificari la geometrie .Daca demontati ansamblul amortizor verificati si talerul daca este montat corect ,este o piesa rotunda de tabla cu un cioc iesit inafara , acest cioc trebuie montat in fata amortizorului exact in aliniament cu suruburile care fixeaza amortizorul de fuzeta . De manual nu am auzit sa fie in limba Romana ,dar asta nu inseamna ca nu exista .Probabil cel mai indicat este cel in limba Italiana , cu cat este tradus in mai multe limbi cu atat exista riscul sa apara greseli de traducere . |
Autor: | mihai.pavel [ Joi Dec 22, 2011 4:34 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Multumesc mult pentru raspunsuri. Am inlocuit ambii rulmenti (stanga si dreapta) si acum nu sunt probleme. Am printat pagina cu montarea din manualul Fiat si am dus-o si pe aia.... sa fiu sigur ca monteaza flansele directionate spre spate si ciocul aliniat cu suruburile. Nu stiu daca s-au suparat baietii dar.... sanatosi sa fim. Legat de rulmentii inlocuiti.... i-am recuperat si nu par sa aiba nicio problema. Adica se invart amandoi la fel de bine si fara probleme... desi in partea din dreapta nu erau probleme. Ar putea avea un comportament diferit datorita presiunii arcurilor? Cum as putea sa imi dau seama daca mai pot fi folositi la nevoie? Eventual sa ii curat si sa ii pun la pastrare... Inainte de a merge cu masina la mecanic am rugat sa invarta cineva de volan si m-am uitat la arcul din stanga.... se invartea o bucata de vreme si dupa aia scapa si revenea la pozitia initiala.... si inca o bucata si din nou scapa si revenea la pozitia initiala. Eventual daca asta sugereaza alta posibila problema.... cred ca ar fi util pentru altii care patesc ceva similar. O zi faina, Mihai |
Autor: | Florin [ Joi Dec 22, 2011 6:01 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Fiat punto - probleme vechi si... noi |
Salut Este vorba de un rulment de sarcina , deci trebuie sa fie eficient cand greutatea masinii apasa pe ei . I puteti demonta curata si unge cu vaselina ,..totusi nu se merita .Exista riscul sa faca zgomot la montare si atunci platiti degeaba montatul . |
Pagina 1 din 1 | Ora este UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |