http://forum.problemefiat.ro/

Descriere si Intreventii la nivelul motorului
http://forum.problemefiat.ro/viewtopic.php?f=48&t=715
Pagina 1 din 1

Autor:  Florin [ Mie Mar 21, 2012 8:22 am ]
Subiectul mesajului:  Descriere si Intreventii la nivelul motorului

Salutare ,
Pentru a intelege cat mai bine cum functioneaza un motor vom incerca sa facem o mica descriere dupa care vom atasa imagini cu diverse interventii si reparatii.
Motorul cu ardere interna este motorul care transforma energia chimica a carburantului prin intermediul energiei termice de ardere, in interiorul motorului ,in energie mecanica .Caldura degajata in camera de ardere se transforma prin intermediul presiunii aplicate pistonului in miscare de translatie , miscare mecanica ciclica ,de obicei dupa care este transformata in miscare de rotatie uniforma ,obtinuta la arborele cotit .
Camera de ardere este locul unde are loc reactia chimica de ardere .Caldura introdusa in ciclul care se efectueaza in cilindrii motorului se obtine prin arderea carburantului de obicei lichid ( benzina , motorina sau gaz )Oxigenul necesar arderii se obtine din aerul atmosferic .
La motoarele cu aprindere prin scanteie ( benzina in general )dupa admisia si comprimarea amestecului carburant in cilindrii motorului ,in electrozii bujiei ,care aprinde amestecul carburant .Arderea are loc intr-un interval de timp scurt ,in care presiunea si temperatura gazelor din cilindru cresc repede pana la presiunea de 30 - 40 daN/cm3 si temperaturi de 1700 - 2000 *C .Datorita presiunii gazelor din cilindru ,care actioneaza asupra pistonului ,acesta se deplaseaza spre PMI (punct mort inferior )si roteste prin intermediul sistemului biela-manivela ,arborele motor .Aceasta cursa a pistonului ,se mai numeste si cursa activa sau cursa motoare .
Motoarele cu aprindere prin comprimare (diesel)La sfarsitul compresiei,carburantul este introdus sub presiune in cilindru ,fiind pulverizat foarte fin cu ajutorul injectorului,montat in chiuloasa .Datorita contactului cu aerul fierbinte din interiorul cilindrului ,particulele pulverizate de injector se aprind rapid si ard ,iar presiunea in cilindru creste moderat mentinandu-se relativ constanta.Gazele rezultate in urma arderii apasa asupra pistonului ,determinand deplasarea acestuia spre punctul mort inferior ,efectuand cursa activa.Supapele raman inchise pana aproape de sfarsitul acestei curse ,dupa care se deschid si incepe urmatorul ciclu

Pagina 1 din 1 Ora este UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/