|
Acum este Mie Dec 04, 2024 9:45 am
|
Vizualizare mesaje fără răspuns | Vizualizare subiecte active
|
Pagina 1 din 1 [ 10 mesaje ] |
|
|
|
|
|
Autor |
Mesaj |
RaduL
|
Subiectul mesajului: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Lun Aug 19, 2013 6:27 pm |
Membru din: Lun Aug 19, 2013 5:03 pm Mesaje: 15
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Salutare,
am un Fiat Bravo din 2008, motor 1.9 JTD, 120 CP (88kw). De vreo 3 luni am o problema: atunci cand schimb viteza (sau cand plec de pe loc), iar turatia scade sub 2000 de ture (in momentul in care intru in viteza superioara), acceleratia reactioneaza cu o intarziere. Este senzatia de inec, parca merge in gol, tin pedala de acceleratie la maxim si parca merge in gol, turatia creste ffff incet, fara putere, pana in clipa in care ajunge la 2500 si intra turbina. Daca am 3400 - 4000 de turatii si schimb, nu mai face asa deoarece nu scade sub 2000. Cel mai mult ma deranjeaza la demaraj cand plec de pe loc pt ca trebuie sa o turez mai mult pana ridic piciorul de pe ambreiaj.
M-am dus cu ea in service, in afara de o eroare de bujie (pe care o am de 1 an, dar nu o pot schimba deoarece este intepenita), alte erori nu s au constatat la diagnoza. Pana la urma mecanicul de acolo a banuit ca ar fi de la Debitmetru. M a pus sa merg cu masina cu mufa scoasa la debitmetru si intradevar, merge brici. Ba chiar am mers asa cu ea vreo 3 zile (300 km) pana a venit debitmetrul nou si s a comportat exemplar. Am pus debitmetrul nou, pe original, si surpriza.....face identic si la fel.
Masina o am de noua, din 2008, acum are 145.000 km, consuma identic (cca 7,8 mixt), reviziile au fost facute la timp, nu au fost alte probleme cu ea. Ultima revizie am facut-o acum 5000km, cand am crezut ca se va rezolva si aceasta problema (ma gandeam sa nu fie de la filtrul de aer sau combustibil). In ultimele 2 saptamani am mers in concediu cu debitmetrul decuplat in marea parte a timpului (am scos mufa din el) si masina s a comportat impecabil. Consum pt 2500 km (cu AC on) a fost 6,9l/100km, adica exact cum consuma si pana acum. Specific asta deoarece am citit pe mai multe forumuri faptul ca un debitmetru defect sau decuplat duce la cresterea consumului si la scaderea puterii, ceea ce la mine nu s a intamplat deloc, ba dimpotriva, parca accelereaza mai cu viata. Singura problema este senzorul din bord care imi semnaleaza o o problema cu motorul. Daca bag din nou mufa la debitmetru, masina merge normal vreo 30 de km, apoi "revine" la ceea ce am scris mai sus.
Nu are alte simptome in neregula, adica scaderi sau cresteri de turatie nejustificate, la diagnoza nu are nicio eroare, folosesc aceeasi motorina, acelasi ulei si aceleasi filtre la revizii.
Mecanicul spune ca nu isi da seama de la ce ar putea fi (ori ii este lene, ori chiar nu se pricepe). Ma gandesc sa nu fie EGR-ul, sonda lambda, admisia....sau altele. Turbina nu suiera, se comporta normal cand intra la 2500 ture.
Daca s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema, ar fi binevenit orice sfat.
Multumesc.
p.s.: imi cer scuze pt limbajul mai putin tehnic, dar nu stau extraordinar de bine in materie de cunostinte mecanice auto.
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Lun Aug 19, 2013 7:51 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Trebuia verificat pe tester presiunea din turbina timpul de injectie ... probabil trebuie curatat senzorul de presiune aer din galeria de admisie ,daca este murdar nu mai citeste corect informatia si are intarzieri . Asta ar explica problema la masina dumneavoastra ,se demonteaza destul de usor .
|
|
|
|
|
RaduL
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Lun Aug 19, 2013 8:07 pm |
Membru din: Lun Aug 19, 2013 5:03 pm Mesaje: 15
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Mar Aug 20, 2013 9:05 am |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Se demonteaza si se curata destul de usor , este montat in partea din spate sus ( spre parbriz )fixat cu un surub cap trox de 25 .Nu aveti cum sa il ratati este un senzor cu o mufa in capat fixat cu un surub ,scoateti surubul si trageti in sus drept daca il trageti intro parte riscati sa il rupeti ,are un oring de cauciuc si o sa opuna putina rezistenta dar nu foarte mare .Nici nu trebuie scos din mufa doar il curatati cu un spray si bagati o surubelnita sau o sarma in locasul unde intra probabil sa adunat si ceva calamina .Montati senzorul la loc si vedeti rezultatul .
|
|
|
|
|
RaduL
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Mar Aug 20, 2013 12:16 pm |
Membru din: Lun Aug 19, 2013 5:03 pm Mesaje: 15
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Mar Aug 20, 2013 1:13 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Nu este prea complicat ,EGR ul este montat in dreapta senzorului fixat in 4 suruburi de 8 (va trebuie o cheie de 13 ) doar ca mai are prinse niste tevi de recirculare gaze cu garnitura .Il demontati faceti un semn intre cele 2 corputi si il demontati bucati ,nu este complicat doar ca este bine dupa ce il demontati sa il lasati cateva ore in motoria la inmuiat dupa care il spalati cu diluant sau ce aveti .
|
|
|
|
|
RaduL
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Mar Aug 20, 2013 2:20 pm |
Membru din: Lun Aug 19, 2013 5:03 pm Mesaje: 15
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
|
|
|
|
RaduL
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Mie Aug 21, 2013 12:20 pm |
Membru din: Lun Aug 19, 2013 5:03 pm Mesaje: 15
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
|
|
|
|
RaduL
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Joi Aug 22, 2013 8:41 am |
Membru din: Lun Aug 19, 2013 5:03 pm Mesaje: 15
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
si am mai observat o chestie pe care nu o luasem in calcul. Masina merge perfect cand e rece. Dupa ce se incalzeste (15 minute de mers prin oras).....incepe sa faca figuri! Poate ajuta si acest amanunt la ceva
|
|
|
|
|
RaduL
|
Subiectul mesajului: Re: raspunde greu la acceleratie sub 2000 de turatii Scris: Dum Aug 25, 2013 7:41 am |
Membru din: Lun Aug 19, 2013 5:03 pm Mesaje: 15
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
gata! s-a rezolvat. Problema era EGR-ul. Am facut rost de unul sh si am mers cu el vreo 2 zile. Masina merge impecabil. Apoi m-am apucat sa l desfac si am facut comparatie cu cel defect:
- partea neagra, cea capsulata unde se afla senzorul, are un pistonas care, probabil, impinge valva aceea mecanica din interiorul EGR-ului. La EGR-ul defect am observat ca acel pistonas este foarte putin iesit in afara, iar cand apas pe el, nu revine la starea initiala, ci ramane blocat in interiorul capsulei. Spre deosebire de cel pe care l-am probat (un EGR reconditionat), unde acel pistonas este mai mult iesit in afara si se misca extrem de fluent, nu ramane blocat.
De aceea va intreb, am vreo sansa sa reconditionez EGR-ul defect?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina 1 din 1 [ 10 mesaje ] |
|
|
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica ataşamente în acest forum
|
|