[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
• Vezi subiect - Mers sacadat/pierde puterea la acceleratie brusca
 

 

 

 

 
 
Acum este Sâm Noi 23, 2024 4:44 pm

Ora este UTC + 2





 Pagina 1 din 1 [ 4 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Mers sacadat/pierde puterea la acceleratie brusca
MesajScris: Vin Dec 16, 2011 5:20 pm 

Membru din: Sâm Noi 12, 2011 12:23 am
Mesaje: 9
Masina:
Locatie:
Buna ziua,

As dori sa va expun o problema recenta ce am intalnit-o la Fiatul meu Stilo 1.6 2003, cumparat recent.

Mi se intampla deja de fiecare data cand motorul se incalzeste sa am probleme legate de lipsa de putere la accelerare mai consistenta si masina sa aiba svacniri (reveniri ale puterii).
Mai ales in intersectii unde mai skimbi si sub 2000 in treapta inferioara, sa piarda pur si simplu puterea si sa trebuiasca sa calc ambreajul, sa accelerez tare, eventual sa dau inferior si numai asa merge mai departe. Cand pornesc de pe loc si e un pic de panta, la fel trebuie sa turez peste 2000 lejer ca sa pot porni cu a 1a fara ca motorul sa trepideze/vibreze si sa nu aiba putere. E jenant deja, multi se mai uita de pe trotuare zici ca ce bolid am :P.

Am sa va descriu mai jos ce am constatat :

Pornire la rece:

Avand in vedere ca e rece bine deja afara, masina porneste cam greut, invarte de cateva ori apoi o ia, tusind un pic.
In primele secunde se stabilizeaza cat de cat.
In primul minut se mai intampla sa varieze turatia, si cateodata dc pornesc pur si simplu isi pierde puterea si moare. (nu de multe ori totusi)
In urmatoarele 2-3 min turatia variaza putin, cam 50 rot/min si mai tuseste scurt (vibratie ca o innecare a motorului, care e in afara mersului rotund al lui)
Au trecut 5-6 min turatia se stabilizeaza cam la 900 rot, motorul merge rotund, tot mai rar cate o tuse (vibratie...)

* In tot acest interval, daca accelerez usor-progresiv, motorul se tureaza curat (fara tuse,vibratie, agatare), la fel si daca turez brusc.

Dupa cca 8-9 min motorul merge bine la relantiu, tot mai rar cate o innecare/tuse.

* Acum daca accelerez usor-progresiv, motorul se tureaza tot curat, insa daca accelerez brusc motorul are o vibratie, nu merge echilibrat, masina vibreaza, si suna ca si cum accelerezi un camion (aproximativ, nu stiam cum sa o expun exact. Vibrarea aia e ca si cum ceva s-ar invarti in afara centrului de greutate)

Ce am verificat eu :

Clapeta de acceleratie :
Am scos doar furtunul de aer sa vad dc e murdara (si sa o curat conform informatiilor de pe internet, youtube, etc).Este perfect curata, mai mult ca sigur a fost curatata nu demult.

Bobine de inductie :
Am scos mufa de alimentare pe rand de la fiecare (asta ca sa nu le scot de pe bujii, sper ca nu am facut rau). Ce am constatat: Dintre toate, cand deconectez a 2a bobina de inductie (celelalte 3 conectate) de la stanga la dreapta, motorul merge cel mai bine (cu vibratiile de rigoare). Cand le-am scos pe rand pe celelalte motorul se vedea si auzea ca merge mai rau. Deci e ca si cum ceva nu e inregula la pistonul/bujia/bobina de inductie/fisa a 2a de la stanga la dreapta.
De la stanga la dreapta am urmatoarele marci de bobine: Beru, Sagem, Champion, Beru.

A venit un amic cu o mufa elm327 si fiatecuscan si am sters erorile ce au aparut de la deconectarile bobinelor si miscatul clapetei de acceleratie cu degetul (motorul oprit bineinteles) si martorul cu teava galbena din bord. Apoi am pornit motorul si am turat-o brusc si bineinteles ca s-a apris iar martorul acela de Engine Fail.
Eroarea care a dat: P0204 - Injector Circuit/Open - Cylinder 4 (asta tin minte ca a fost)

Dupa 3 saptamani :

Am decis sa mai astept un pic ieri mi-a ajuns adaptorul tip elm327 care l-am comandat de pe ebay. Cum masina merge relativ ok, am hotarat sa iau aceast adaptor si sa ii fac o testare chiar eu, inainte sa o duc pe la ceva ,,mester'' sa imi ia bani, dandu-si cu parerea, pe ce pot face eu.
Asadar adaptor + torque pt android si am pornit testarea: am inceput sa rotesc bobinele de inductie intre ele sa vad dc se muta eroare pe alt injector.

Ce am constatat:

- la prima diagnoza (aveam martorul engine fail aprins) mi-au iesit P0204 si P0203, plus inca un cod de vreo 2-3 ori (ulterior,dupa mai multe testari, la o pornire nu am tinut destul timp cheia rotita ca sa porneasca, am vazut ca mi-a dat eroarea asta din cauza ratarii pornirii).

Le-am sters si am inversat bobina 2 cu 4.

- a doua diagnoza: surpriza....aveam P0203 deci pe injectorul 3 (dar eu am inversat bobina 2 cu 4 ). Va dati seama ca am scuipat in san.

Au urmat cateva mutari ale bobinelor si eroarea s-a stabilizat la injectorul 1 deci P0201. Deja eram dezdanajduit si ma gandeam la ECU stricat.

Apoi am pus bobinele exact in configuratia initiala si eroarea s-a mutat la injectorul 4, ca si la inceput. P0204

Inainte sa fac diagnoza, am testat fiecare bobina de inductie cu multimetrul, si au rezultat urmatoarele rezistente:
Testare pe pinii de sus unde se conecteaza mufa:
nr.1 - Beru - 1.8
nr.2 - Sagem - 1.6
nr.3 - Champion - 1.4
nr.4 - Beru - 1.3

In timpul testarii, permutarea bobinelor am facut-o cu motorul oprit bineinteles.

Motorul s-a incalzit bine in pe timpul testatii, si deja la accelerare mai brusca prezenta simptomele de mai sus (mers neuniform/nerotund la accelerare, vibrare, lipsa putere). Am pus mana pe ECU si era foarte fierbinte incat nu puteam tine mana mai mult de 2-3 sec ca ma ardea.

Este posibil sa fie ceva piesa pe aceasta placa ECU care sa fie arsa/distrusa/in afara parametrilor....si la incalzire acest ECU sa nu mai fie capabil de o buna gestionare a aprinderii?

As dori sa ma sfatuiti poate ati intalnit careva aceasta situatie si cum ati rezolvat-o !


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Mers sacadat/pierde puterea la acceleratie brusca
MesajScris: Dum Feb 26, 2012 5:27 pm 

Membru din: Dum Feb 26, 2012 4:55 pm
Mesaje: 10
Masina:
Locatie:
Sugestie: Pompa de benzina.


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Mers sacadat/pierde puterea la acceleratie brusca
MesajScris: Mar Feb 28, 2012 10:11 am 

Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm
Mesaje: 1216
Locaţie: BUCURESTI
Salut ,
Probabil este o problema la clapeta de acceleratie si cu siguranta trebuie sa inlocuiti bobinele de inductie . Pe un tester dedicat puteti selecta bobinele in timpul functionarii motorului ,si se vad exact parametrii de functionare .Cand parametrii sunt optimi trebuie sa aibe 1550 .Bobina Sagem probabil este cea originala ,in prima faza este bine sa mergeti la un tester dedicat si sa inlocuiti bobinele defecte sau daca nu vreti sa platiti testul mai puneti diferenta si inlocuiti toate bobinele ,indicat este sa le puneti toate la fel pentru a avea o rezistenta si o intensitate la scanteie echilibrata . Este posibil sa aveti si o problema cu injectorul ,am intalnit acest defect la cateva motorizari identice si problema era de la injectoare ,le puteti demonta si mergeti cu ele la verificat ,centricubat si curatat daca este cazul sau trebuiesc inlocuite daca diuza sa marit si injecteaza o cantitate prea mare de carburant .


Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Mers sacadat/pierde puterea la acceleratie brusca
MesajScris: Mie Feb 29, 2012 3:46 pm 

Membru din: Dum Feb 12, 2012 8:39 pm
Mesaje: 1
Masina:
Locatie:
:idea: Aici e o mare problema daca ma credeti am fost pe la n testere si banii au fost aruncati in vant.... In micul meu atelier am deconectat pc de la mufa centrala si am curatat contactele care se corodasera ,nu uita sa deconectezi acumulatorul mai intai.O zi cat mai placuta


Neconectat
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
 Pagina 1 din 1 [ 4 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica ataşamente în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron