|
Acum este Joi Noi 21, 2024 10:08 pm
|
Vizualizare mesaje fără răspuns | Vizualizare subiecte active
|
|
|
|
Autor |
Mesaj |
marius21
|
Subiectul mesajului: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Joi Dec 16, 2010 8:17 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Fiat Punto 1.2 an 2000. Cand merg pe un drum prost asfaltat sau cu gropi, se aude un fel de clonacnit pe puntea fata. Asta se simte mai ales la viteaza mica. Parca masina se rupe in doua. Am fost la mai multe service-uri si mi-au zis ca sunt ok toate pe sub masina: bucsi, brate, amortizoare etc. Zgomotul se simte si in podul pedalier. E posibil sa fie din caseta de directie, sa fie duse bieletele de directie, capete de bara?
Intr-o zi roata din dreapta fata nu statea perpendicular cu drumul. Statea putin inclinata. Am fost la service, au ridicat-o pe elevator si au miscat de roata. Au observat ca se misca si ansamblul amortizor, cand misca de roata. Avea joc mare. Mi-au zis ca e din caseta de directie. Acum 2 saptamani am fost sa schimb burduful exterior la planetara tot de pe partea dreapta, acuma cand au miscat de roata nu s-a mai vazut jocul respectiv.
Aveti idee de la ce ar putea fi jocul respectiv? Legat de cloncanitul pe fata care ar fi cauza? Ce ar trebui verificat mai amanuntit?
Multumesc
|
|
|
|
|
marius21
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Sâm Dec 18, 2010 5:31 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Nimeni nu are nici o parere, o sugestie ceva? Ce ar trebui verificat in detaliu?
Multumesc
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Dum Dec 19, 2010 12:59 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Treaba e simpla trebuie verificat atent trenul fata , probabil nu ati gasit persoana potrivita sa faca o diagnosticare cat mai precisa . Daca ansamblul amortizor avea joc mare atunci e clar ca este o problema si la tija amortizorului sau la flansa superioara . Cum este fixat ansamblul amortizor ? In partea de jos este fixat cu 2 suruburi de fuzeta si este parte fixa , la randul ei fuzeta se fixeaza in pivotul basculei .In partea de sus ansamblul amortizor este fixat de caroserie cu ajutorul unei flanse de cauciuc si o saiba cu protectie de cauciuc . Aceasta flanse ( tampon) are rolul de a amortiza socurile care ajung la caroserie , sub flanse se gaseste un rulment de sarcina care permite o usoara rotire a ansamblului amortizor cand ,conducatorul comanda acest lucru . Ce se intampla cand viram volanul stanga sau dreapta ? Cand viram de volan punem in miscare caseta de directie prin intermediul coloanei de volan sau al unui (ax cardanic) dupa caz . Caseta de directie este fixata pe ,punte . La randul ei caseta de directie impinge fuzeta stanga sau dreapta prin intermediul bieletelor de directie si a capetelor de bara . Pentru executarea acestor miscari pivotii sunt prevazuti cu niste bucsi de teflon care permit o rotire silentioasa un anumit numar de km . in functie si de starea drumurilor pe care este utilizata masina . Partea simpla este ca nu trebuie sa aibe joc in aceste angrenaje ,asa cum spuneati mai sus "are joc mare " in ansamblul amortizor si problema ar fii caseta de directie , care este logica ? Daca zgomotul este mai strident in zona pedalierului verificati atent evacuarea ,care poate sa atinga de caroserie in zona unde este fixata pe caroserie , tamponul central de la cutia de viteze , caseta de directie si coloana de volan . Probabil este ceva simplu caruia nu-i dati prea mare atentie .
|
|
|
|
|
marius21
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Dum Dec 19, 2010 1:18 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Multumesc domnu Florin. Intr-adevar tamponul cutiei de viteze ar trebui schimbat, mi-a zis si mecanicul ca are joc. Coloana volan nu mai are nici o problema acuma (am mai postat legat de o problema la coloana volan, dar am rezolvat-o) . Caseta de directie poate sa fie de vina, chiar daca nu "scoate" sunete? Cu capota ridicata, daca bag mana pe langa motor si trag in sus de bieleta de directie, are un mic joc. Se observa cum se misca burduful de la caseta de directie. E normal sa fie asa? Multumesc inca odata.
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Dum Dec 19, 2010 2:43 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Nu este normal sa aibe joc , trebuie identificat daca jocul provine din bieleta de directie sau din caseta . Puteti scoate colierul care tine burduful pe caseta ,impingeti burduful spre capatul de bara si incercati sa faceti acest joc . Verificati daca provine din rotula bieletei sau din axul casetei de directie . Putin joc din tampon , putin din caseta si cate putin din alte angrenaje poate sa creeze un zgomot puternic. Verificati cu atentie si evacuarea ,daca tamponul de la cutie este uzat la denivelari motorul o sa se miste si automat trage dupa el si evacuarea care este posibil sa loveasca in caroserie . Este o masina simpla la partea de suspensie si articulatie ,nu sunt multe de verificat doar trebuiesc facute verificari corecte si logice .
|
|
|
|
|
marius21
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Dum Dec 19, 2010 4:22 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Pot face si eu acest lucru? Adica sa desfac burduful de la caseta de directie? Am ce strica pe-acolo? Are cumva vaselina? La ce sa ma astept cand desfac?
Multumesc pt informatii si o sa revin cu detalii.
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Dum Dec 19, 2010 6:20 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Sigur ca puteti verifica singur , faceti acelasi joc ca atunci cand ati verificat ,decat ca de aceasta data fara burduf sa puteti vedea de unde provine acest joc .Este un burduf care protejeaza de praf , vaselina este in cantitate foarte mica in zona burdufului .Pentru a observa mai bine acest joc puteti vira rotile maxim si anume : Daca verificati in partea dreapta acolo unde cedeaza caseta in cele mai multe cazuri ,virati stanga si in acest fel axul casetei de directie iese mai mult in afara si puteti vedea exact daca jocul este in caseta sau in bieleta de directie .
|
|
|
|
|
mihai.pavel
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Vin Dec 16, 2011 1:30 pm |
Membru din: Lun Dec 12, 2011 11:57 am Mesaje: 6
Masina:
Locatie:
|
Am si eu o problema cu tamponul cutiei de viteza. Mi s-a spus ca trebuie inlocuit (cauciuc imbatranit) insa acum imi spune mecanicul ca este intepenit surubul si nu il poate scoate nicicum.... a dat si cu sprayuri pe el si nimic. Risca sa il rupa si.... dupa aia imi mai baga 3 ore de manopera. Ceva sugestii?
Multumesc mult, Mihai
|
|
|
|
|
marius21
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Dum Dec 25, 2011 7:23 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Salut. Am schimbat si eu suportul cutiei de viteza si mecanicul s-a confruntat cu aceeasi problema: surubul a fost intepenit. Ca sa nu il rupa, l-a incalzit prima data cu autogenul...apoi s-a desfacut foarte usor.
Bafta.
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Cloncane puntea fata Punto MK2 Scris: Mie Dec 28, 2011 8:33 am |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Intradevar este o problema cu acest surub daca nu se umbla o vreme indelungata la el . Este un surub destul de lung care intra in cadrul motor si normal ca in partea de sus nu are un capac ... toata apa intra in capatul surubului si rugineste . Sunt 2 solutii mai eficiente dar trebuie sa luati in calcul eventuala rupere a surubului . Prima solutie asa cum a spus si Marius este sa incalziti bine surubul si sa incercati desfacerea lui ,si a doua solutie este remedierea esecului de la prima solutie .Surubul se rupe ...demontati cadrul motor se demonteaza destul de usor ,cu o bormasina dati o gaura in surub pana treceti in partea cealalta ,montati cadrul motor si la tampon bagati un surub cu piulita .Spatiul dintre cadru si caseta permite acest lucru .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica ataşamente în acest forum
|
|