|
Acum este Joi Noi 21, 2024 8:08 pm
|
Vizualizare mesaje fără răspuns | Vizualizare subiecte active
|
|
|
|
Autor |
Mesaj |
marius21
|
Subiectul mesajului: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Dum Apr 10, 2011 7:15 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Domnule Florin,
Va rog daca puteti sa ma ajutati cu 2 probleme legate de masina mea, Fiat Punto an 2000, motor 1.2 8V si anume:
1. In ultima vreme, becul rosu al nivelului de combustibil se aprinde mult mai repede decat ar trebui. Cam la a 2-a liniuta deasupra celei rosii. Ce ar putea fi? Sa fie din cauza pompei de benzina? Folosesc doar benzina Efix.
2. In iarna s-a spart radiatorul la masina si l-am inlocuit cu unul nou. Cu aceasta ocazie am schimbat si lichidul de racire din instalatie. Nivelul de lichid in iarna era la MAXIM. Acum dupa ce s-a mai incalzit vremea, am observat ca nivelul de lichid este la MINIM. Ce ar putea fi? Va rog foarte mult daca ati putea sa imi spuneti exact pasii care trebuie urmati pentru a efectua corect aerisirea instalatiei. E posibil sa nu o fi facut corect. Radiatorul si lichidul de racire au fost schimbate de mine si nu in service.
Va multumesc foarte mult. Numai bine.
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Lun Apr 11, 2011 6:23 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Problema la nivelul de carburant poate sa fie din litrometru care este legat de pompa de benzina (pe carcasa ) probabil mizerie , contact imperfect ,teglaj defectuos daca sa umblat la pompa sau partea electronica defecta . Daca doriti puteti demonta pompa si curata contactele unde actioneaza litrometrul de multe ori da rezultate. La instalatia de racire este normal sa scada dupa o perioada de la inlocuirea lichidului de racire . Va recomand sa completati nivelul lichidului porniti motorul si lasati sa mearga pana porneste ventilatorul de racire .Daca acesta porneste fara ca lichidul de racire sa depaseasca 96 grade adica acul sa ramana undeva la jumatate este ok .Lichidul probabil a scazut dupa ce sa asezat si a deschis termostatul .
|
|
|
|
|
marius21
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Lun Apr 11, 2011 6:35 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Multumesc pt raspuns. O sa incerc sa desfac pompa de benzina sa o curat. Legat de lichidul de racire, nu pot sa imi dau seama de temperatura deoarece modelul meu de Punto e mai "chel", adica nu are turometru, nivel de ulei, temperatura apa. Cum as putea verifica in cazul asta? Multumesc.
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Lun Apr 11, 2011 8:08 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Daca porneste ventilatorul si nu fierbe motorul e ok .Cand temperatura creste mai mare de 102 grade lichidul fierbe si il arunca din vas .
|
|
|
|
|
marius21
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Lun Apr 11, 2011 8:14 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Multumesc, o sa incerc si varianta propusa de dvs. Pe toti "mecanicii" pe car ei-am intrebat fiecare avea varianta lui. Ca trebuie aerista instalatia cu motorul pornit, ventilatorul sa fie in pozitia 4 (maxim), si comutat pe dezaburire....tot felul de tampenii. Multumesc inca odata pentru timpul alocat sa imi raspundeti. O seara placuta.
|
|
|
|
|
marius21
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Lun Apr 11, 2011 8:16 pm |
Membru din: Mar Sep 01, 2009 4:36 pm Mesaje: 76 Locaţie: Zalau
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Apropo, aerisirea cum se face corect? Se desface si dopul bidonului de lichid, si robinetul de pe furtunul din spatele filtrului de aer?
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Lun Apr 11, 2011 9:42 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Scoateti busonul de la vasul de expansiune cand motorul este rece , slabiti aerisitorul dupa radiator pana curge lichid dupa care il strangeti la loc . Porniti motorul si lasati cu busonul la vas scos sa functionze timp in care mai desfaceti si inchideti aerisitorul dupa furtunul din spate . Trebuie lasat motorul pornit pana porneste ventilatorul pe treapta 1, daca a pornit fara sa arunce lichid afara este bine . Nu trebuie sa porniti ventilatorul din interior pentru ca lichidul se va incalzii mai greu ,doar comutati pe caldura si atat . Eventual aprindei si faza scurta ,consumul de energie(putere) o sa duca la o incalzire mai rapida a lichidului de racire .
|
|
|
|
|
cosmin1980
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Vin Ian 06, 2012 8:45 pm |
Membru din: Mar Feb 15, 2011 9:55 pm Mesaje: 24
Masina:
Locatie:
|
Ieri,dupa cativa km parcursi prin oras am observat ca ies aburi din partea dreapta a radiatorului(cum te uiti din fata).Este posibil sa am radiatorul fisurat sau sa se fi slabit vre-un furtun din acela gros ce intra in radiator?..........Azi dimineata m-am uitat sub masina sa vad daca a curs ceva dar era curat iar nivelul lichidului din vas e la fel,totusi mi s-a parut ciudat ca desi acul la temperatura era la jumatate ventilatorul era oprit.Astazi din nou aceeasi poveste,aburi iesind din radiator si ventilatorul nu functiona dupa ce am mers ceva cu masina.Vreo idee,ceva?
|
|
|
|
|
Florin
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Vin Ian 06, 2012 9:58 pm |
Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm Mesaje: 1216 Locaţie: BUCURESTI
|
Salut , Daca nivelul lichidului este unde trebuie probabil condensul de peste noapte si umezeala produc acest abur cand radiatorul se incalzeste . Referitor la pornirea ventilatorului ..el nu porneste cand acul de la temperatura este la jumatate si cand temperatura lichidului ajunge la 97 grade .Daca vreti sa verificati ventilatorul lasati motorul pornit dupa ce ati parcurs o distanta cu masina si urmariti daca porneste .Sunt 3 variante ; 1 porneste cum este normal prima treapta fara ca acul de temperatura sa depaseasca zona de jumatate 2 acul depaseste putin zona de jumatate si porneste treapta 2 ...se aude face un zgomot mai puternic 3 daca ventilatorul nu porneste temperatura creste foarte mult si lichidul de racire este aruncat din vas .Tineti sub observatie nivelul lichidului si incercati sa lasati motorul pornit pana porneste ventilatorul , daca a pornit fara ca acul sa depaseasca zona de jumatate este perfect si puteti merge fara probleme .
|
|
|
|
|
cosmin1980
|
Subiectul mesajului: Re: Fiat Punto 1.2 8V Scris: Lun Ian 09, 2012 3:23 am |
Membru din: Mar Feb 15, 2011 9:55 pm Mesaje: 24
Masina:
Locatie:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica ataşamente în acest forum
|
|