https://forum.problemefiat.ro/ |
|
Montare BOW pe diesel https://forum.problemefiat.ro/viewtopic.php?f=27&t=79 |
Pagina 1 din 2 |
Autor: | cox [ Mar Mar 24, 2009 3:46 pm ] |
Subiectul mesajului: | Montare BOW pe diesel |
Am vazut pe un forum dintr-o alta tara ca si-a pus un conducator auto Blow Off Walve pe diesel. Intradevar, este ceva mai mult de munca decat la un benzinar, insa este posibil sa apara ceva probleme dupa montare? |
Autor: | Alex [ Sâm Apr 18, 2009 10:14 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
Nu ma pricep sa-ti raspund la intrebarea asta dar parca am mai auzit ceva asemanator pe un forum... Poti sa-mi spui si mie cu ce te ajuta de fapt asa ceva? Eu stiu ca face nush ce sunet cand ajungi la turatia in care lucreaza turbina... |
Autor: | cox [ Dum Apr 19, 2009 8:58 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
Eu o vreau pentru sunet. La benzinare turbo este utila cand se inchide clapeta de aer sa nu se intoarca presiunea in palele turbinei si sa le afecteze. Turbina la diesel lucreaza mereu (are geometrie variabila) insa se simte puterea dupa 1800 rpm, insa la benzina nu stiu, cu toate ca eu simteam 2 suturi la coupe, pe la 3000 rpm si 6000 rpm, iar bow-ul se auzea bine dupa 4000-4500 rpm, si de acolo am ramas cu asta. Am vazut pe jTD, am si un tutorial cum se monteaza, insa nu stiu cat costa si se aude dupa 3000-3500 rpm, ceea ce inseamna o turatie serioasa pentru un diesel(nu ca al meu nu ar lua zi de zi din astea) dar nici exagerat. |
Autor: | Unreal [ Dum Apr 19, 2009 10:34 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
Si eu am auzit de asa ceva. Mai mult unii voiau sa puna pe benzina aspirata, dar eu unul nu-i gasesc rostul sincer. Motorul pe benzina aspirat oricum suna foarte bine, nu vad la ce ar ajuta un pseudo-sunet. La diesel nush ce sa zic dar daca e doar pt sunet si ai mai si auzit la cineva ca ar putea dauna eu zic ca nu se merita. Mai bine safe than sorry. |
Autor: | cox [ Lun Apr 20, 2009 12:10 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
Pe benzina aspirata nu ai unde sa pui asa ceva, pentru ca nu creeaza nimic presiune, ca mai apoi sa fie eliberata in atmosfera. Sunetul e frumos (acel suierat cand schimbi vitezele), dar merge combinat cu o toba sport si o turbina, altfel ramane sunetul stock. |
Autor: | Denver [ Lun Apr 20, 2009 11:44 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
man , nu se scrie cumva bov ? blow off valve ? si chestia cu montatul pe diesel , cam fara rost... si oricum in general la orice diesel turbina se aude foarte tare , numai ca se aude mai mult pe afara , am inteles ca sunt foarte scumpe , aveam un prieten care vroia sa-si puna si a gasit la 800 de euro daca nu ma insel , si s-a lasat pagubas , si asta nu in RO... pentru sunet fake bov , se monteaza pe toba direct si are rol de fluier la propriu |
Autor: | AndreiU [ Mar Iun 16, 2009 8:55 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
Lasati prostiile cu fluierase la esapament...si alte jucarii...va spun eu ce face BOV-ul... Scopul ei este identic si la benzina si la motorina...bineinteles...motoare turbo. Supapa la diesel se comanda electric...sunt mai multe contacte si ceva senzori..de aceea este mai scump la diesel....supapa ajuta turbina destul de mult...in momentul cand schimbam mai sportiv vitezele....automat calcam si pedala mai tare si mai rapid...atunci turbina are un "lag"o intarziere...cand trecem rapid in treapta superioara....supapa "descarca turbina"rpd si elimina lag-ul acela....pornind din nou pe ture. Palele turbinei se misca la intrare intr-un sens...la iesire in altul. La stilul de condus sportiv ( mai sus ) elicele din turbina nu au timp sa se opreasca sa preia din noi gazele...de aici => LAG-ul. Iar sunetul...este logic...descarca presiunea....e normal sa se auda...iar aia care isi vand marfa...spunand ca face sunet puternic....etc...mint. Sunetul este dat de marimea si presiunea turbosuflantei. Am vrut sa-mi pun pe Alfa mea...dar a aparut nevasta-mea la mijloc...si....s-a spulberat dorinta... iar ca pret...am vazut pe un site din Romania...undeva la 300-400 euro. Este mai mult un moft...o fitza.... Voi decideti... |
Autor: | malin popescu [ Joi Iun 25, 2009 9:22 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
Andrei , mai explica-mi te rog cum e cu miscarea paletelor intr-un sens la intrare si in altul la iesire? Deci hai sa vorbim si despre asta asa cum trebuie: Exista din acest punct de vedere doua tipuri de motoare diesel- cele fara clapeta de oprire actionata electric ( care mai are rolul de a ajuta la intrarea mai rapida a gazeler arse prin traseul EGR) ,in general cele fabricate dupa 2005 si cele la care clapeta de oprire motor este folosita doar in acest scop. La cea actionata electric, pentru ca ea se inchide in decelerari, poate apare o marire a presiunii in aspiratie dar oricum ea nu este periculoasa din simplul motiv ca un motor diesel nu atinge turatii mai mari de 5500 fata de unul pe benzina care atinge si 8000 ( unde turbina ajunge si la 100 000 rpm - la diesel nu depaseste 50 000). De aceea nu este nevoie de Blow off valve sau pop off cum se mai numeste. Ba mai mult lag-ul se va mari pe un motor diesel devenind un dezavantaj. Exista posibilitatea sa apara la motoarele bi turbo si aici ma refer la dieselul cu doua turbine in serie. acolo , la decelerarea in sarcini medii unde ambele turb lucreaza simultan poate fi mare presiunea in admisie pe decelerare. Altfel, valva pop off nu se justifica la diesel. Ceea ce vezi tu ( ca turbina s-ar roti si invers) este doar o iluzie optica pe timpul franarii ei . |
Autor: | AndreiU [ Dum Iun 28, 2009 9:34 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
.....depinde si de turbina....eu am vazut montata BOV pe diesel, lag-ul...dispare....nu in totalitate...dar este mult mai mic. Iar rotitul palelor invers...nu este o iluzie optica...si tre'sa recunosti ca supapa opreste mult mai rpd...turbina...si isi reintra in turele ei mult mai rpd. .... |
Autor: | malin popescu [ Dum Iul 05, 2009 10:40 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Montare BOW pe diesel |
ca sa ai lag-ul mic trebuie sa ai turbina in rotatie cat mai sus ca valoare pt a recastiga turatii mari. deci ce spui tu este un nonsens. bov -ul tocmai asta face, pemite ca turbina sa ramana in rotatie nefiind franata brusc de suprapresiunea creata dupa ea . eliberarea gazelor comprimate de catre bov face ca turbina sa se invarta liber si sa nu fie franata. Te rog intai documenteaza-te bine si dupa aceea zi ceva gandit. Scuza-ma ca sunt asa vehement dar, pe forumuri de acelasi fel am auzit atatea tampenii incat intru din ce in ce mai rar ca sa nu ma basic de ineptiile multora care seamana din ce in ce mai mult cu ignorantii care pretind ca stiu sa ne conduca. |
Pagina 1 din 2 | Ora este UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |