https://forum.problemefiat.ro/ |
|
Debit mic de aer in admisie https://forum.problemefiat.ro/viewtopic.php?f=32&t=124 |
Pagina 1 din 5 |
Autor: | Dragos [ Sâm Mai 16, 2009 8:47 pm ] |
Subiectul mesajului: | Debit mic de aer in admisie |
Salut! Am un Stilo 1.9JTD 116CP. Problema pe care o are e destul de dubioasa. Debitul de aer masurat in admisie(debitmetru) este de 55mg/inj. Presiunea turbo este mai mare decat cea estimata. Alte erori nu sunt pe computerul de injectie(P404-EGR semnal invalid apare uneori-insignifiant). Admisia a fost verificata deja si in service si personal de mine si nu am gasit nici o scapare de aer sau aer fals. Am schimbat debitmetrul si situatia se mentine. Nu demult a fost curatat EGR(datorita P404, dar vad ca se mentine). Au mai fost curatate clapeta de la admisie si senzorul de presiune in admisie cu spray de carburator. Am curatat(mecanic si cu spray de carburator) cat am putut si din depunerile din galeria de admisie, fara a o demonta. Am facut test de injectie chiar si in sarcina (toate treptele de viteza intre 1500 si 4500 ture) si am graficele masuratorilor. Cum se resimte masina? Nu are putere, face zgomot dar nu se accelereaza, depasirile sunt un cosmar, n-are cuplu, e ca o benzinara lesinata, nu mai atinge viteza maxima(atingea 215km/h pe ceas). Eu mai am o singura idee cu ce ar mai putea fi(conectica/cablaje). Dupa ce elimin ultima varianta chiar nu mai am idei. |
Autor: | Florin [ Dum Mai 17, 2009 7:54 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Salut , este foarte bine ca ai facut o curatare la admisie, clapeta ,egr etc . Problema ta pare sa fie la partea de vacum si supapa de comanda a turbinei . Aceasi problema a fost semnalata si rezolvata" vezi zona tehnica Fiat". Te putem ajuta sa rezolvi problema , asiguram constatare profesionala ,piesele necesare si montaj . |
Autor: | Dragos [ Dum Mai 17, 2009 8:17 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Am luat in calcul si aceasta posibilitate(defapt printre primele), dar am eliminat-o vazand ca turbina ajunge sa bage chiar si 2400mbari in sarcina, cu toate ca presiunea estimata/ceruta era de 1950mbari. Fara geometrie variabila m-am gandit ca este putin probabil ca turbina sa aiba asemenea performante cu geometria blocata. Debitul de aer masurat creste odata cu turatia, insa proportia intre cel masurat si cel estimat se pastreaza(cam 1/4). Presiunea turbo este permanent mai mare decat cea solicitata.la o inspectie vizuala acuatorul vanelor impinge pistonasul. |
Autor: | Florin [ Dum Mai 17, 2009 8:48 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Eu cred ca problema se invarte intre debitmetru care ai spus ca e nou , vacum sau valva (supapa turbo) . Asta din indiciile date , este o problema delicata si daca am avea masina in fata am putea sa va furnizam mai multe informatii. Testele anterioare unde au fost facute ? |
Autor: | Dragos [ Dum Mai 17, 2009 9:10 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Initial cand am constatat performantele scazute ale masinii am pus testerul(nu apare nici o eroare cu exceptia EGR intermitent). Pe teste singura valoare care nu erau in parametrii era a debitului de aer. Am incercat curatarea debitmetrului, fara rezultat. Am inlocuit debitmetrul cu unul de alfa 147 aceeasi motorizare, insa valoarea de 55mg/inj s-a pastrat. Am mai incercat un al doilea debitmetru de 147 tot fara modificari in parametrii. Am verificat apoi intr-un service pe elevator toata tubulatura si nu am gasit nimic(am inlocuit un cot de furtun care era prins cu un surub prin strapungere), dar fara nici un rezultat. Testele pe computerul de injectie au fost facute cu testerul propriu la relanti, apoi cu ajutorul unui prieten in sarcina pe "o autostrada dintr-o tara unde nu exista limite de viteza" Apoi am facut si un test de injectie la AutoItalia pe examiner, sparand ca poate da mai multe rezultate, insa masuratorile au fost identice si domnul de la AI nu a putut trage o concluzie pentru ca nu avea certitudinea ca debitmetrul este bun. Apoi am facut urmatoarele verificari in regim propriu: -Demontat furtunul dintre turbo si debitmetru impreuna cu derivatiile spre rezonator si motor si am spalat bine si am verificat etanseitatea furtunelor. -Am inspectat rezonatorul vizual. -Am masurat debitul de aer cu dop pe furtunul spre rezonator(diferenta de debit a fost nesemnificativa-5-10mg/inj). -Am masurat debitul de aer cu debitmetrul deconectat de la filtrul de aer(diferenta de debit din nou nesemnificativa 5-10mg/inj). Inainte si dupa toate interventiile mecanice asupra tubulaturii am masurat debitul cu testerul. In cele din urma am verificat pe un stilo cu aceeasi motorizare debitmetrul care se afla in acest moment pe masina mea(debitmetru nou de alfa147). Debitmetrul pus pe alt stilo masoara corect(300mg/inj) la relanti. Debitmetrul de pe celalalt stilo, pe masina mea masoara doar 55mg/inj, iar pe masina de unde provenea 300mg/inj). Deci atat debitmetrul de alfa cat si cel de stilo sunt ok puse pe alta masina. PS1: In investigatii am fost ajutat si de un bun prieten care viseaza masinile italiene. PS2: Daca v-am facut suficient de curiosi incerc sa va fac o vizita. PS3: Va pot pune la dispozitie si filmele din timpul masuratorilor in sarcina. |
Autor: | Florin [ Dum Mai 17, 2009 9:34 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Va asteptam marti sau miercuri cu un telefon inainte , o sa incercam sa va rezolvam problema . |
Autor: | cox [ Dum Mai 17, 2009 4:16 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Dragos mi-a masurat si mie cu laptopul lui cel magic debitul de aer si alte chestii, singura diferenta gasita fiind presiunea din turbina, care dupa 2500-2700 rpm ramane in urma cu 3-400 mbar fata de ce se asteapta nea programelul. Avand in vederea ca masina are 193000 km lumea spune ca e ok, acum ce ar trebui sa fac, sa imi fac probleme, sau sa o las asa? |
Autor: | Dragos [ Mie Mai 20, 2009 5:45 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Cam care e presiunea pe care trebuie sa o dea 1.9 116cai de pe stilo - GT1749V. Ma refer masina noua si fara remap. Niste grafice ar fi tare bune. Si de curiozitate, presiunea maxima care este? |
Autor: | malin popescu [ Vin Mai 22, 2009 10:26 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Ai verificat care este cantitatea de debit de motorina (parametrul debit limita ) aferent valorii de aer masurat, sau cea data de presiunea din galerie? Ai verificat prin simularea cantitatii de aer aspirat? Ai verificat daca nu este rupt furtunul de jos al revervorlui de vacuum de sub filtul de aer, caci daca este rupt turbina aspira aer ce nu trece prin MAF ? cu mufa scoasa de pe MAF trebuie sa ai 80% performante pt ca valoarea MAF este simulata pe baza valorii MAP. Mai treci pe la Florin si trec si eu pe acolo, le spui sa ma sune. |
Autor: | Dragos [ Vin Mai 22, 2009 11:23 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Debit mic de aer in admisie |
Cantitatea de motorina? Am verificat presiunea motorinei si atinge un maxim de 1350bari. Valoarea e intotdeauna foarte aproape de solicitarea ecu.(n-am facut test comparativ cu masuratorile de aer(maf)/motorina). Nu am idee cum sa simulez cantitatea de aer aspirat. Rezevorul de vacum si furtunul dintre filtrul de aer si turbo e ok. Am scris mai sus ca le-am verificat si ca diferenta cu/fara aer fals pe acolo este insignifianta. La mine e lipsesc(virtual) 3 sferturi din aerul din admisie. Am fost ieri seara la Florin. Astept urmatoarea programare Te sunam, nici o problema. Vreau sa si sudam mai bine teava de la evacuare sa eliminam posibilitatea de a rasufla pe acolo. A fost sudata dar se pare ca nu f stralucit. |
Pagina 1 din 5 | Ora este UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |