https://forum.problemefiat.ro/ |
|
Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald https://forum.problemefiat.ro/viewtopic.php?f=32&t=665 |
Pagina 1 din 1 |
Autor: | sharkymatei [ Lun Noi 28, 2011 11:43 pm ] |
Subiectul mesajului: | Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Buna ziua, As dori sa va expun o problema recenta ce am intalnit-o la Fiatul meu Stilo 1.6 2003, cumparat recent. Mi se intampla deja de fiecare data cand motorul se incalzeste sa am probleme legate de lipsa de putere la accelerare mai consistenta si masina sa aiba svacniri (reveniri ale puterii). Mai ales in intersectii unde mai skimbi si sub 2000 in treapta inferioara, sa piarda pur si simplu puterea si sa trebuiasca sa calc ambreajul, sa accelerez tare, eventual sa dau inferior si numai asa merge mai departe. Cand pornesc de pe loc si e un pic de panta, la fel trebuie sa turez peste 2000 lejer ca sa pot porni cu a 1a fara ca motorul sa trepideze/vibreze si sa nu aiba putere. E jenant deja, multi se mai uita de pe trotuare zici ca ce bolid am . Am sa va descriu mai jos ce am constatat : Pornire la rece: Avand in vedere ca e rece bine deja afara, masina porneste cam greut, invarte de cateva ori apoi o ia, tusind un pic. In primele secunde se stabilizeaza cat de cat. In primul minut se mai intampla sa varieze turatia, si cateodata dc pornesc pur si simplu isi pierde puterea si moare. (nu de multe ori totusi) In urmatoarele 2-3 min turatia variaza putin, cam 50 rot/min si mai tuseste scurt (vibratie ca o innecare a motorului, care e in afara mersului rotund al lui) Au trecut 5-6 min turatia se stabilizeaza cam la 900 rot, motorul merge rotund, tot mai rar cate o tuse (vibratie...) * In tot acest interval, daca accelerez usor-progresiv, motorul se tureaza curat (fara tuse,vibratie, agatare), la fel si daca turez brusc. Dupa cca 8-9 min motorul merge bine la relantiu, tot mai rar cate o innecare/tuse. * Acum daca accelerez usor-progresiv, motorul se tureaza tot curat, insa daca accelerez brusc motorul are o vibratie, nu merge echilibrat, masina vibreaza, si suna ca si cum accelerezi un camion (aproximativ, nu stiam cum sa o expun exact. Vibrarea aia e ca si cum ceva s-ar invarti in afara centrului de greutate) Ce am verificat eu : Clapeta de acceleratie : Am scos doar furtunul de aer sa vad dc e murdara (si sa o curat conform informatiilor de pe internet, youtube, etc).Este perfect curata, mai mult ca sigur a fost curatata nu demult. Bobine de inductie : Am scos mufa de alimentare pe rand de la fiecare (asta ca sa nu le scot de pe bujii, sper ca nu am facut rau). Ce am constatat: Dintre toate, cand deconectez a 2a bobina de inductie (celelalte 3 conectate) de la stanga la dreapta, motorul merge cel mai bine (cu vibratiile de rigoare). Cand le-am scos pe rand pe celelalte motorul se vedea si auzea ca merge mai rau. Deci e ca si cum ceva nu e inregula la pistonul/bujia/bobina de inductie/fisa a 2a de la stanga la dreapta. De la stanga la dreapta am urmatoarele marci de bobine: Beru, Sagem, Champion, Beru. A venit un amic cu o mufa elm327 si fiatecuscan si am sters erorile ce au aparut de la deconectarile bobinelor si miscatul clapetei de acceleratie cu degetul (motorul oprit bineinteles) si martorul cu teava galbena din bord. Apoi am pornit motorul si am turat-o brusc si bineinteles ca s-a apris iar martorul acela de Engine Fail. Eroarea care a dat: P0204 - Injector Circuit/Open - Cylinder 4 (asta tin minte ca a fost) Am schimbat uleiul (Selenia 20K) + filtru ulei, aer, polen de 1 saptamana. Am mai constatat ca dc alimentez cu benzina 98-100 si nu cu 95, parca simptomele in mers nu sunt asa dese. Poate doar mi se pare mie. O alta problema mai mica e ca nu imi merg motorasele la faruri. Nu stiu dc sunt deconectare, sau arse sigurante (dc au asa ceva) sau sunt defecte. Nu ma deranjeaza asa de tare, eventual dc e vreo remediere la indemana, as putea sa incerc. Ce stiu ca nu e ok, la farul stang se aude un sunet permanent de motoras cand sunt farurile aprinse (atat cand masina e oprita cat si cand motorul merge). Cand e doar pe pozitii nu se aude. As vrea sa il deconectez, sau sa il fac sa nu mai mearga/sune in continuu, ca probabil se va defecta ceva, si nu cred ca ajuta nici bateria. Am lichidul de racire Paraflu cu juma de mm sub minim, si as vrea sa stiu ce sa fac, cum sa completez. Din cate am vazut sunt urme de lichid pe bratul acela de sub butoias, semn ca este ceva scurgere, dar nu am gasit vreun furtunas fisurat, sau pe langa ceva imbinare sa curga. Parca ar iesi pe chestia aia rotunda din bratul de sub butoias (maine incerc sa fac o poza sa o atasez) Va rog sa ma sfatuiti. Din tot ce am studiat eu pe forumuri, google, youtube, problema cu mersul intrerupt in special la turatii mai mici si motor cald pare a fii de la bobina/e de inductie As dori sa ma sfatuiti cum sa procedez, daca sa cumpar o bobina de inductie, etc Va multumesc !!! |
Autor: | sharkymatei [ Mar Noi 29, 2011 6:21 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Buna seara... Nu are nimeni nici o solutie pentru mine? |
Autor: | Florin [ Mar Noi 29, 2011 6:44 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Salut , Din descrierea bine facuta cel mai probabil trebuie sa inlocuiti bobina 2 Sagem este montata din fabrica ,probabil celelalte au fost inlocuite . Este si o problema la injectorul 4 sau la instalatie ,cel mai probabil trebuie inlocuit si injectorul . Clapeta se verifica si calibreaza cu testerul .La motorasul de far cand merge in gol este posibil sa fie scapat din locasul lui . Rasuciti de motoras si scoatetil afara verificati daca se clipseaza bine in far , daca nu reusiti scoateti mufa de alimentare sa nu mai mearga in gol .Completati lichid de racire pana la maxim si tineti sub observatie ,este normal sa mai scada ,dar nu foarte mult . |
Autor: | sharkymatei [ Mie Dec 14, 2011 11:54 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Buna ziua, Ieri mi-a ajuns adaptorul tip elm327 care l-am comandat de pe ebay. Cum masina merge relativ ok, am hotarat sa iau aceast adaptor si sa ii fac o testare chiar eu, inainte sa o duc pe la ceva ,,mester'' sa imi ia bani, dandu-si cu parerea, pe ce pot face eu. Asadar adaptor + torque pt android si am pornit testarea: am inceput sa rotesc bobinele de inductie intre ele sa vad dc se muta eroare pe alt injector. Ce am constatat: - la prima diagnoza (aveam martorul engine fail aprins) mi-au iesit P0204 si P0203, plus inca un cod de vreo 2-3 ori (ulterior,dupa mai multe testari, la o pornire nu am tinut destul timp cheia rotita ca sa porneasca, am vazut ca mi-a dat eroarea asta din cauza ratarii pornirii). Le-am sters si am inversat bobina 2 cu 4. - a doua diagnoza: surpriza....aveam P0203 deci pe injectorul 3 (dar eu am inversat bobina 2 cu 4 ). Va dati seama ca am scuipat in san. Au urmat cateva mutari ale bobinelor si eroarea s-a stabilizat la injectorul 1 deci P0201. Deja eram dezdanajduit si ma gandeam la ECU stricat. Apoi am pus bobinele exact in configuratia initiala si eroarea s-a mutat la injectorul 4, ca si la inceput. P0204 Inainte sa fac diagnoza, am testat fiecare bobina de inductie cu multimetrul, si au rezultat urmatoarele rezistente: Testare pe pinii de sus unde se conecteaza mufa: nr.1 - Beru - 1.8 nr.2 - Sagem - 1.6 nr.3 - Champion - 1.4 nr.4 - Beru - 1.3 In timpul testarii, permutarea bobinelor am facut-o cu motorul oprit bineinteles. Motorul s-a incalzit bine in pe timpul testatii, si deja la accelerare mai brusca prezenta simptomele de mai sus (mers neuniform/nerotund la accelerare, vibrare, lipsa putere). Am pus mana pe ECU si era foarte fierbinte incat nu puteam tine mana mai mult de 2-3 sec ca ma ardea. Este posibil sa fie ceva piesa pe aceasta placa ECU care sa fie arsa/distrusa/in afara parametrilor....si la incalzire acest ECU sa nu mai fie capabil de o buna gestionare a aprinderii? As dori sa ma sfatuiti poate ati intalnit d-voastra aceasta situatie. |
Autor: | Florin [ Sâm Dec 17, 2011 10:33 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Salut , Daca eroarea sa mutat dupa un cilindru pe altul este clar ca una din bobine nu lucreaza . Dupa cum au iesit si la masuratori ar trebui inlocuite toate cu unele noi. |
Autor: | sharkymatei [ Dum Dec 18, 2011 6:21 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Buna ziua, Ce o sa ma distrez acuma cu toate bobinele. Dar cum de asa dintr-o data se intampla sa nu mai fie bune toate 4? Care este intervalul in care trebuie sa se incadreze rezistenta bobinelor ? |
Autor: | Florin [ Lun Dec 19, 2011 11:30 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Salut , Cel mai simplu mod de verificare este cu testerul, selectati bobinele porniti motorul si verificati intensitatea .Daca sunt bune trebuie sa arate 1550 ce este sub sau peste sunt compromise ,adica intensitatea la scanteie este foarte scazuta si apar anomalii in functionare .Am spus ca ar trebui inlocuite toate pentru ca au valori diferite asa cum au iesit la masuratori si sunt mai multe modele , ideal ar fii sa puneti 4 bobine la fel . |
Autor: | sharkymatei [ Mar Dec 20, 2011 10:59 am ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Asta intentionez sa fac, sa fie toate de acelasi fel. O sa achizitionez tot marca Beru. Stiu ca frecventa scanteilor difera, insa dc toate sunt bune e ceva insesizabil, dupa cum au confirmat si alti posesori de Stilo cu bobine diferite. Treaba cu selectatul bobinelor pot sa o fac si eu cu un laptop si cu acea mufa elm327? Ce soft as putea folosi? |
Autor: | Florin [ Joi Dec 22, 2011 12:08 pm ] |
Subiectul mesajului: | Re: Accelerare sacadata la turatii mici + motor cald |
Salut , Cat timp au valori diferite nu sunt bune ... diferentele sunt putin sesizabile pentru sofer ,calculatorul simte aceste informatii si incepe sa faca corectii . Cand aceste corectii depasesc anumite valori motorul incepe sa mearga neregulat ,variaza turatia , creste consumul si multe alte maruntisuri insesizabile .Faptul ca o bobina inca mai functioneaza nu inseamna ca este buna . Treaba este clara spuneti ca defectul sa mutat dupa un cilindru pe altul ,asta inseamna ca bobinele au probleme . Referitor la partea de testare noi folosim un tester dedicat Fiat Examiner se cheama , nu stiu daca puteti selecta acesti parametrii cu adaptorul care il aveti . |
Pagina 1 din 1 | Ora este UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |