Salut, problema este ca ambreiajul patineaza, dar sa incep intai cu un scurt istoric
De noua, la plecarea de pe loc dadea sa moara motorul, apasam ambreiajul dupa ce incepea sa se miste un pic si il ridicam imediat. Eram coborat de pe o Dacie obosita si am zis ca nu stiu eu sa merg cu ea asa ca nu am fdat importanta. Mai tarziu am observat ca si alte persoane care vroiau s-o incerce aveau dificultati, si m-am bucurat ca nu e prostia mea atat de mare, insa nu m-am gandit mai departe. Astfel, schimbat ambreiajul pe la aprox 20.000, aceleasi simptome - s-au schimbat: rulment, placa presiune, disc, toate Luk. Atunci am zis ca masina fusese condusa mai sportiv o vreme, tractasem de vreo 3 ori alte autoturisme, desi in cartea ei scrie ca nu tracteaza si nu poate fi tractata. Mi-am asumat vina si am injurat printre dinti cand am vazut preturile exagerate ale pieselor, raportat la calitatea lor. De atunci, lovit fiind si de criza si noul statut de familist, masina nu a mai vazut nici tractari, nici mers sportiv. Cand am luat-o de la service mergea in suturi la relanti, insa accelera usor cum nu o mai facuse de mult. Dupa cateva saptamani, la intrarea pe o strada secundara foarte ingusta o tineam din ambreiaj si s-a auzit un zgomot facut, zic eu, de discul care agata pe o portiune, scapa, agata iar. In urma incidentului si-a mai pierdut din avantul la accelerare, insa nu am putut demonstra ca patineaza nici prin acceleratie brusca sau plecare de pe loc fara acceleratie si frana de mana trasa. La zapezile de zilele astea a cedat din nou... aproape de implinirea a 40000 de km. Banuiesc ca ar fi de vina volanta, cand au desfacut-o au zis ceva ca ar fi uzata, mi-am inchipuit ca avea urme de frecare, insa dupa discutiile cu ei legate de faptul ca a durat mai mult de 2 sapt s-o faca cu toata spaga si piese aduse deja de mine imi spuneau ca nu se desfac suruburile nu am dezvoltat subiectul volantei ca nu ma mai tineau nervii si nici buzunarul. Acum am citit despre nenorocirea asta de volanta ca ar fi cu masa dubla ceea ce o face mai scumpa si mult mai putin fiabila, iar rulmentul este incorporat cu receptorul hidraulic al ambreiajului ceea ce il face atat de scump. Ca sa adune la starea enervarii mele, nu am gasit pe nici un site volanta pentru modelul 1.6 16v benzina 4x4 nici macar pt 2x4, se gaseste insa pt dieselul de 1.9 deoarece este folosita si la opel.
Sincer... as opta pentru o volanta simpla. Exista asa ceva pentru masina asta? Daca nu, exista posibilitatea montarii alteia mai mari/eficiente?
|