[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
• Vezi subiect - Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia
 

 

 

 

 
 
Acum este Joi Noi 21, 2024 12:13 pm

Ora este UTC + 2





 Pagina 2 din 2 [ 12 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia
MesajScris: Lun Feb 22, 2010 11:59 pm 
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm
Mesaje: 140
Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
Carlo Chiti

Imagine

Carlo Chiti (Pistoia,19 Decembrie 1924 -Milano,7 Iulie 1994)a fost un inginer italian.Laureat in ingineria aeronautica la universitatea din Pisa,incepe foarte repede sa faca parte din departamentul proiectari de la Alfa Romeo,unde in 1952 a fost repartizat la departamentul corse.In anul 1957 Enzo Ferrari il cheama pentru al inlocui pe ing.Fraschetti in proiectul Ferrari 156 F1,una dintre primele masini dotate cu motorul in partea din spate.Chiti ramane la Ferarri pina in 1961,an in care impreuna cu alti proiectanti si conducatori printre care si Giotto Bizzarrini,se muta la ATS unde ramane pana in anul 1964.Pe perioada cat a stat la Ferarri,masinile si motoarele proiectate de Chiti,au castigat doua titluri mondiale de F1,in 1958 cu Mike Hawthorn si 1961 cu Phil Hill.In anul 1966 revine la Alfa Romeo unde este numit Director General Autodelta,scuderia de competiti a casei milaneze.A urmarit revenirea Alfa Romeo in F1si a condus departamentul corse pana in anul 1985,an in care impreuna cu alti proiectanti infinteaza Motori Moderni firma care va aproviziona in special team-ul Minardi.Printre masinile proiectate de Carlo Chiti trebuie amintite Ferrari 156 F1 si Alfa 33 Sport.
sursa:soloalfa

Imagine



_________________
Imagine
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
Neconectat
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia
MesajScris: Vin Mar 05, 2010 4:41 pm 
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm
Mesaje: 140
Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
Franco Scaglione

(Firenze, 26 Septembrie 1916 – Suvereto, 19 Iunie 1993) a fost un designer italian, specializat in sectorul automobilistic.

S-a nascut la Firenze,tatal Vittorio Scaglione,un mare medic in armata italiana si mama Giovanna Fabbri, capitan al Cruci Rosi Italiane,familia sa avand vechi origini nobiliare (conti de Martirano San Nicola si Mottafilocastro).La varsta de sase ani el si fratele sau raman orfani de tata.Studile sale sunt de adresa umanistica,dar ulterior urmeaza universitatea de Inginerie aeronautica.Hobiurile lui erau lectura,tenisul,echitatia si canotajul.Termina stadiul militar cu gradul de sublocotenent in specialitatea geniu pontier.Isi continua studile,dar in momentul inceperi celui de al doilea razboi mondial,se inroleaza cerand sa fie repartizat la geniu.Trimis pe frontul libian,in 24 Decembrie 1941 este facut prizonier de englezi la El Duda, la sud de Tobruk.V-a sta inchis in lagarul de prizoniei din Yol, in India, pana la sfarsitul lui 1946. Revine in Italia in 26 Decembrie cu ultima nava de transport prizonieri.
Revine la mama lui la Carolei,langa Cosenza, (intre timp fratele lui,Eugenio moare in razboi) si va sta aproape un an cu ea.La inceputul anului 1948 merge la Bologna in cautarea unui serviciu:deja isi pusese in minte de a lucra ca stilist in domeniul auto,specialitatea care era adevarata lui pasiuneLa inceput se dedica modei facand diverse desene pentru case demoda,avand un mare succes,dar vocatia lui erau automobilele.In 25 Septembrie 1948 se casatoreste cu Maria Luisa Benvenuti,iar in 10 Septembrie 1950 se naste fica acestuia Giovanna.
In luna Aprilie 1951 se transfera la Torino, unde se gasesc cele mai mari carozzeri de automobile si il contacteaza pe Battista Pinin Farina care apreciaza mult desenele care ii sunt prezentate de Scaglione,dar nu reusesc sa ajunga la o colaborare,Pinin Farina nu permite ca modelele sa poarte sematura designerului.Il intalneste pe Nuccio Bertone si in sfarsit se naste o asociere care duce la crearea unor automobile splendide printre care Alfa Romeo BAT, Giulietta Sprint,Giulietta SS si multe altele.

Imagine In foto: Alfa Romeo BAT de Franco Scaglione

In 1959 intererupe raportul exclusiv Carrozzeria Bertone si lucreaza pe cont propriu:nascanduse Lamborghini 350 GTV,ATS 2500 GT,Prince Motors japoneza,Titania si vari modele de Intermecanica: Apollo, Torino, Italia, Indra, IMX, Murena.
In 1967 deseneaza pentru Alfa Romeo masina 33 Stradale,numita de foarte multi ca fiind unul dintre cele mai frumoase masini proiectate vreodata.Dupa falimentul societati Intermeccanica, propietatea investitorului canadez Frank Reisner,societate in care are investiti toti bani adunati,se retrage din activitate din cauza deziluziei suferite.

Imagine In foto: Alfa Romeo 33 Stradale de Franco Scaglione

In 1981 se transfera la Suvereto,un mic oras din regiunea Livorno.crezand ca deja a fost uitat de toti ,duce o viata mult retrasa.In luna Iulie 1991 este diagnosticat ca avand o boala pulmonara,iar dupa doi ani de suferinta se stinge in 19 Iunie 1993.

Proiectele:
1951-52
Lancia Aurelia B50 coupé 5 locuri (Carrozzeria Balbo)
(doua esemplare unice diverse intre ele)
1952
Fiat 1100 “Utiletta Frasca” (Carrozzeria Ansaloni)
Abarth 1500 berlinetta Bertone
Fiat-Siata 208 CS spider competizione Bertone
Fiat-Siata 208 CS coupé 2+2 Bertone
1953
Fiat-Stanguellini 1100 /103 TV berlinetta Bertone
Fiat 1100 /103 TV Savio Sport berlinetta
Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica B.A.T. 5 Bertone
Alfa Romeo 1900L berlina 2 porte Bertone
Arnolt-Aston Martin DB 2/4 roadster competizione Bertone (2 esemplari)
Arnolt-Aston Martin DB 2/4 spider Bertone
Ferrari-Abarth 166 MM/53 spider competizione Bertone
Arnolt-Bristol 404 X roadster competizione Bertone
1954
Arnolt-Bristol 404 X spider gran turismo Bertone
Arnolt-Bristol 404 X coupé gran turismo Bertone
Fiat-Siata 208 CS coupé
Alfa Romeo “2000 Sportiva” berlinetta competizione (prototipo) Bertone
Alfa Romeo “2000 Sportiva” spider competizione (prototipo) Bertone
Alfa Romeo Giulietta Sprint berlinetta Bertone
Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica B.A.T. 7 Bertone
Fiat-Stanguellini 1100 /103 TV “Cheetah” spider Bertone
1955
Alfa Romeo Giulietta Sprint Spider prototipo 004 Bertone
Alfa Romeo Giulietta Sprint Spider prototipo 002 Bertone
Alfa Romeo 1900 cabriolet “Perla” Bertone
Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica B.A.T. 9 Bertone
1956
Fiat-Abarth 750 Record Bertone
Fiat Abarth coupé 215 A Bertone
Fiat Abarth spider 216 A Bertone
Arnolt-Aston Martin DB2/4 cabriolet Bertone
1957
Fiat-Stanguellini 1200 spider “America” Bertone
Aston Martin DB2/4 coupé Bertone
Jaguar XK 150 coupé Bertone
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale berlinetta Bertone
1958
Alfa Romeo-Abarth 1000 berlinetta competizione Bertone
NSU Prinz Sport coupé ( primele 1700 circa costruite de Bertone)
Pe conceptul Scaglione, in absenta sa:
NSU Prinz Sport spider Wankel (prototip 1960, productia din 1963)
1959
Maserati 3500 GT coupé Bertone
Fiat-Osca 1500 berlinetta Bertone
Fiat 1200 “Granluce” berlinetta Bertone
Alfa Romeo 2000 “Sole” Bertone
NSU Prinz 4 berlina prototipo
1960
Porsche-Abarth Carrera GTL berlinetta, Carrozzeria Rocco Motto
1961
Redesign pentru Intermeccanica “Apollo” berlinetta 2+2
1962
Maserati Birdcage tipo 64 Scuderia SSS Repubblica din Venezia
1963
Prince Motors “Skyline 1900 Sprint” berlinetta
Apollo GT
Apollo cabriolet
Lamborghini 350 GTV coupé prototipo
Stanguellini-Guzzi “Colibrì” record
ATS 2500 GT berlinetta Allemano
1964
Intermeccanica “Griffith” coupé (si cabriolet?)
1966
Titania “Veltro GTT”
Intermeccanica “Torino” cabriolet si coupé
1967
Alfa Romeo 33 Stradale
Intermeccanica Italia IMX cabriolet si coupé
1969
Intermeccanica “Murena 429 GT” Station Wagon
1970
Intermeccanica “Italia IMX” berlinetta competizione
1971
Intermeccanica “Indra” cabriolet
1972
Intermeccanica “Indra” coupé

sursa: soloalfa



_________________
Imagine
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
Neconectat
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
 Pagina 2 din 2 [ 12 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica ataşamente în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron