Alfa Romeo 156 istoria Alfa Romeo 156 este o berlina medie-mare,produsa de casa automobilistica italiana Alfa Romeo,comercializata incepand din anul 1997 si pana in anul 2005,an in care este inlocuita cu Alfa Romeo 159 (versiunea Crosswagon este comercializata pina in anul 2007).
Nasterea Pentru pasionati marci,in primi ani "90 Alfa 155 avea intr-un oarecare mod mimat al casei del biscione pentru ceea ce trebuia sa fie aspectul dinamic a unei masini de la Arese.Versiuni Alfa 155 ii era reprosat ,in mod particular,de a fi abandonat complet regulile stilistice si sportive ale marci,pentru imbratisarea unei condividere stransa cu Fiat Tempra si Lancia Dedra (de la care deriva).Grupul Fiat a incercat atunci sa realizeze o inlocuitoare a 155-lui care sa regaseasca acele caracteristici dinamice care erau cerute de alfisti.Fara a se reantoarce la tractiunea spate,dar o masina care sa se bazeze pe un sasiu total nou,care sa ramana in timp o exclusiva Alfa Romeo si care sa fie ea insasi ca surorile ei Alfa 147 si Alfa GT.O platforma dotata cu suspensi inedite pe patru roti independente.Acesta a fost compromisul gasit de Grupul Fiat,in speranta de a se putea reantoarce pentru a sadisface exigentele pieti,acelea care din tot deauna au fost introduse de masinile Alfa Romeo.
Sub aceasta idee la Salonul din Frankfurt din anul 1997 este prezentata noua berlina din segmentul D a celor din Arese,care a obtinut repede un numar mare de comenzi si de aprecieri,din partea pasionatilor marci cat si din partea revistelor de specialitate.Acest lucru se poate demonstra cu numerele de vanzari care sint cu mult mai mari fata asteptari (90 de mii comandate in numai 4 luni de comercializare) si obtinerea titlului de Masina anului 1998. Din aceasta cauza doar in anul 2000 se va lansa versiunea station wagon 156, numita Sportwagon.
156 Sportwagon "Alfa Romeo 156 a fost utilizata ca fiind gazzella dall'Arma dei Carabinieri,inlocuita acum de Alfa Romeo 159,dar se stie bine ca inca multe exemplare sint inca in serviciu."
Prima serieAlfa Romeo 156 este o masina caracterizata de o linie particulara armonioasa care in acelas timp este si agresiva,ce poarta semnatura lui Walter De Silva.Masina a abandonat complect stilul ascutit de cuneo a versiuni 155,in favoarea unor linii mai dulci compuse din linii intinse si racorduri cu raza mare.O caracteristica particulara este data de locul manerelor usilor spate,o pozitie integrata cu geamurile laterale,greu de individuat la prima vedere.
Si interiorul poarta aceeias zestre a evolutiei sale stilistice exterioare:o linie moale ce caracterizeaza intreaga plancia(panoul de bord),cele doua elemente circulare(vitezometrul si turometrul) constituiesc bordul din fata pilotului.Trei mici instrumente circulare sant prezente pe plansa centrala a bordului urmarind traditia casei.Volanul inedit,incorporeaza airbag-ul(pina in acel moment rezervat luxoasei 164) si optional se poate avea coroana volanlui in lemn.
Upgrade in 2002 Modelul Year 2002 (Restyling) propune numerase noutati la nivel estetic,echipamente si motorizari.In cea ce priveste interiorul,Alfa Romeo incearca sa descopere cererile clientilor,care au avertizat un nivel calitativ inferior fata de autovehicul.Vine atunci modificata profund partea cetrala a planciei,care deasupra se imbogateste cu compiuterul multifunction de bord. Este largita oferta de culori si pentru prima data se propune posibilitatea de obtinere o colorare in doua tonuri.Vin adougate numeroase optiuni:noi servici de infotainment(numite Connect si Connect Nav),implantul stereo BOSE si un nou sistem clima automatica bi-zona.Mai vine adoptat si noul volan prevazut cu taste pentru controlul implantului stereo,la care pentru versiunile dotate cu cutie de viteze Selespeed, inlocuiesc tastele de pe razele volanului cu manete (cunoscute si ca paddles).
Partea externa este caracterizata de noile bari de protectie fata /spate complect in ton cu caroseria si oglinzile retrovizoare.Sint disponibile si noile faruri xenon.
A doua serie La sfirsitul luni Iunie 2003 intra in scena a doua serie a modelului 156,la care se introduc ulterioare inovati si actualizari.In acest caz,linia externa sufera un restyling,opera lui Giorgetto Giugiaro,care a anticipat intr-o oarecare forma acela ce va fi design-ul viitoarei 159(incredintata aceluias designer).
DinamicaManevrabilitatea,cum este o traditie pentru Alfa Romeo de prima ordine,multumita unei rezistente torsionale si a unei inteligente scheme de suspensi,cu o solutie quadrilatera (derivata de la cele de curse) pe fata si MacPherson evoluate pe spate .Berlina a fost oferita pe piata cu un singur tip de tractiune si anume tractiune fata si motorul transversal.Din 2003 in acelas timp cu restyling-ul lui Giugiaro,au fost introduse doua versiuni ale versiuni Sportwagon cu tractiune integrala "Q4"cuplata la un motor "Multijet" de 150 cavalli,una cu caracteristici stradale,iar o alta numita"Crosswagon",cu o vocatia unei masini de teren,multumita garzi la sol ridicate si a protectilor de sub caroserie si a barilor de protectie.Aceste masini se bazau pe schema de teactiune integrala cu 3 diferentialelor,dintre care cel central de tip"Torsen C".Cuplul motric vine transmis in proportie de 58% axului spate in conditi de aderenta normala.Se poate spune ca versiunile Q4 ale masini 156,au fost introduse si in scopul studieri noului sistem de tractiune integrala,pentru perfectionarea ei din timp pentru viitoarea inlocuitoare 159.
156 Crosswagon AsamblareaPentru o particulara relevanta si uz,pentru prima data pe un model de mare serie,componentele de asamblare sint din magneziu.De fapt sint realizate din acest lejer material traversa suportului planciei,componentele servo directiei si cadrul scaunelor fata.Calitatea complexa a asamblari masini produsa in fabrica Pomigliano d'Arco (Provincia Napoli), nu a sadisfacut tot timpul cererile cumparatorilor din cauza schimbarilor evidente si a schimbarilor excesive dintre partile interne cit si externe.
Alfa 156 a fost asamblata si in Thailandia intre Martie 2002 si 2004. Mai putin de o suta exemplare au fost produse si de General Motors.
Gama de motoareDe subliniat principala inovatie la 156,pentru care va intra in istoria automobilului:introducerea pentru prima data in lume si in acelas timp cu Mercedes-Benz (brevetul de la Common Rail apartinea lui Fiat si a fost pus la punct in colaborare cu Politehnica din Bari,dar vandut lui Bosch)Classe C,a motorului turbodiesel inijectie directa Common rail,in anul 1997.
Istoria common rail este o istorie italiana,"tatal"acestui sistem este considerat inginerul Mario Ricco(in acea epoca director la Centro Ricerche Alimentazione Motori Elasis).In schimb partea electronica a fost dezvoltata de Centro Ricerche Fiat di Orbassano si de centrele Magneti Marelli din Torino si Bologna,injectorul,pompa si regulatorul de presiune (in practica "inima"sistemului common rail)au fost dezvoltate de insusi Centro Ricerche Alimentazione Motori Elasis din Bari (centrul de cercetare al Grupului Fiat).Si acum in ziua de azi la Bari in zona industriala,in sectile lui Bosch se produc pompe de inalta presiune pentru toata piata europeana.
In anul 2003,Alfa 156 a introdus motorizari diesel ce utilizau tehnologia Multijet (asociata la o distributie in patru valvole pe cilindru)care permite injectia de motorina multipla pe fiecare combustie,imbunatatind prestatile si consumul.Pe versantul motoarelor pe benzina,in 2002 Alfa Romeo inlocuieste clasicul 2.0 Twin Spark(care fata de vechiul 2.0 Twin Spark 16V de la 155 avea adaptat un sistem de colectori in lungime variabila ajungind la 155 cavali)cu noul 2.0 JTS (Jet Thrust Stoichiometric) injectie directa,in stare de furnizare 165 cavalli si un cuplu maxim de 210 N•m,obtinind o neta economie a consumului fata de precedentul motor.Pentru cea ce priveste topul de gama inovatile lasa locul la traditie.Se gasesc doua versiuni ale propulsorului V6 Busso care sint montate pe 156,in schimb pe Alfa Romeo 147 au implinit 30 de ani de onorata cariera:un 2.5 de 192 cavalli si 3.2 montat pe 156 GTA de 250 cavalli.
Alfa Romeo 156 GTA Motoare benzinaMotoarele pe benzina de pe clasicele Alfa Romeo sint adoptate si in ultimi ani chiar si de Alfa 155:propulsoarele asamblate de 'FMA di Pratola Serra in 4 cilindri si 2.5 V6 Busso sint topul gamei.Ambele respectind noua norma de poluare E2.Absenta de la debut motorizarea turbo V6 de 2,0 litri.Motoarele asamblate de FMA sint caracterizate de o distributie in patru valvole pe cilindru comandate de un dublu ax cu came in cap.Fiecare cilindru avind 2 buji pentru aprindere (in engleza Twin Spark,nume folosit si de Alfa Romeo).V6 Busso dublu ax cu came in 24 de valvole este in primul moment oferta unica a versiuni d 2,5 litri cilindrata,in schimb in 2002 este oferita si noua versiune de 3,2 litri impreuna cu istorica sigla GTA.In 2000 toate benzinarele sufera un upgrade pentru a respecta noua norma de poluare Euro 3.In luna Februarie 2002 in paralel cu un lejer restyling,este introdusa renovata gama 2,0 litri JTS injectie directa benzina,omologata Euro 4 impreuna cu cutia de viteze manuala in 6 trepte cit si robotizata Selespeed.
Gama de motoare benzina:1.6 TS 16V 120 - din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Benzina 1.598 Cm³ -200 km/h
1.6 TS 16V 122 - din 2000 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.598 Cm³ -200 km/h
1.8 TS 16V 144 - din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Benzina 1.747 Cm³ -210 km/h
1.8 TS 16V 140 - din 2000 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.747 Cm³ -208 km/h
2.0 TS 16V 154 - din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -216 km/h
2.0 TS 16V 150 - din 2000 pana in 2002, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³-214 km/h
2.0 TS 16V 150 - Selespeed din 2000 pana in 2002, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -214 km/h
2.0 JTS 16V 166 - din 2002 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -220 km/h
2.0 JTS 16V 166 - Selespeed din 2002 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -220 km/h
2.5i V6 24V 190 - din 1997 pana in 2000, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³ -230 km/h
2.5i V6 24V 190 - Selespeed din 1997 pana in 2000, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³ -230 km/h
2.5i V6 24V 192 - din 2000 pina in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³ -230 km/h
2.5i V6 24V 192 - Q-System dal 2000 pana in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³- 227 km/h
3.2i V6 24V GTA (250 cv) - din 2002 pana in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 3.179 Cm³ -250 km/h
3.2i V6 24V GTA (250 cv)- Selespeed din 2002 pana in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 3.179 Cm³-250 km/h
Gama de motoare diesel:1.9 JTD 8V 105, din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 77 kW (105 CV) - 188 km/h
1.9 JTD 8V 110,din 2000 pana in 2001, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 81 kW (110 CV) - 191 km/h
1.9 JTD 8V 115, din 2001 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 85 kW (116 CV) - 191 km/h
1.9 JTDm 16V 140, din 2002 pana in 2004, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 103 kW (140 CV) - 209 km/h
1.9 JTDm 16V 150, din 2004 pana in 2006, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 110 kW (150 CV) - 212 km/h
1.9 JTDm 16V 150,Crosswagon Q4, din 2004 -2007,4 cilindri in linie,Diesel 1.910 Cm³ 110 kW(150 CV)-192 km/h
2.4 JTD 10V 136, din 1997 pana in 2000, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 100 kW (136 CV) - 203 km/h
2.4 JTD 10V 140, din 2000 pana in 2002, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 103 kW (140 CV) - 205 km/h
2.4 JTD 10V 150, din 2002 pana in 2003, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 110 kW (150 CV) - 212 km/h
2.4 JTDm 20V 175, din 2003 pana in 2006, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 125 kW (175 CV) - 225 km/h
Alfa 156 in competitiiLa fel cum a fost pentru Alfa 155 asa a fost si pentru Alfa Romeo 156 care a fost rapid angajata in numeroase campionate sportive.In mod particular in Campionatul European Turisme (ETCC),unde obtine mari succese,printre care 4 titluri europene consecutive:din 2000 pana in 2002 pilotata de Fabrizio Giovanardi si Gabriele Tarquini in 2003.In 2004 in ciuda necastigari titlului piloti sau a constructorilor, Autodelta Squadra Corse este scuderia cu cel mai mare numar de puncte.Anul urmator,in 2005 Alfa ia parte din nou la WTCC - Campionatul Mondial Turisme,tot cu Alfa 156 si reuseste sa castige a doua pozitie in campionatul constructori cu o masina deja cu mai bine de 8 ani in spate.Din pacate la sfarsitul campionatului,in loc sa puncteze pe dotarile unei noi masini care sa poata continua sa adune succesele de la 156,Alfa Romeo decide sa se retraga din campionat cu team-ul oficial.Pentru 2006 si 2007 ramin inca masinile Alfa 156 pregatite de Autodelta Squadra Corse, dar cu o competivitate care natural nu va reusi in confruntarile cu adversarele mai noi si moderne BMW, Seat si Chevrolet.Alfa 156 care a concurat in ETCC si in WTCC,corespunde numelor 156 GTA si 156 156 Super 2000 si care aveau o putere de 275 cavalli cu un regim maxim de giri de 8.500 rpm,,tractiune fata,cutie de viteze sequenziale in 6 trepte cu introduceri Hewland si o mare dieta de greutate pe baza de carbon.Intr-un cuvint,a ramas una dintre cele mai de temut masini din campionat.Alfa 156 a luat parte cu numeroase succese si in Campionatul Italian Superturisme.
VersiuniModel.................................Anno...............Cilindrata ...........Potenza
Alfa Romeo 156 D2..............1998 - 2001...........1.997 Cm³.......310 CV @ 8.200 RPM
Alfa Romeo 156 GTA Super.....2000 2002............1.998 Cm³ .......260 CV @ 8.450 RPM
Alfa Romeo 156 Super ..........2000 2003 - 2007....1.998 Cm³........275 CV @ 8.450 RPM
Palmares 1998
Campionatul Italian Superturism (Fabrizio Giovanardi)
1999
Campionato Italian Superturism (Fabrizio Giovanardi)
2000
ETCC - Campionat European Turism (Fabrizio Giovanardi)
2001
ETCC - Campionat European Turism (Fabrizio Giovanardi)
2002
ETCC - Campionat European Turism (Fabrizio Giovanardi)
2003
ETCC - Campionato European Turism (Gabriele Tarquini)
sursa: wikipedia