Alfa Romeo 8C8C 2900 Mille Miglia din 1938 Alfa Romeo 8C a fost proiectata de Vittorio Jano in 1930 si este una dintre cel mai faimoase supercar ale brandului Alfa Romeo.Prima versiune din 1931 avea montat un propulsor cu o cilindrata de 2.300 cc,de unde si sigla 8C 2300;masina proiectata pentru curse a dominat in 1931 si in 1932 in competitia Targa Florio avandul la volan pe Tazio Nuvolari.Dominarea ei in cursa siciliana face sa fie urmata si alte versiuni succesive ale modelului pana in 1935.Este supranumita si Monza datorita victoriei avute in Gran Premio d"Italia,dar victorile sale in acei ani au fost vari,in toate competitile timpului,precum Mille Miglia si 24 ore de Le Mans.Ultima serie este produsa pana in 1939 si este cunoscuta ca 8C 2900 Mille Miglia care prezenta o marire a cubaturi pina la 2.900 cc.
8C 3000 tipo Le Mans Este versiunea sportiva a masini 8C 2300 care a avut un debut victorios in anul 1931 la Eireann Cup pilotata de Henry Birkin.Aceasta masina a invins in 4 editi consecutive in cursa 24 ore de Le Mans: in 1931 (Howe-Birkin), in 1932 (Chinetti-Sommer), in 1933 (Nuvolari-Sommer) si in 1934 (Chinetti-Etancelin).Modelul 8C a reprezentat statutul de arta si tehnologic al Alfa Romeo in anii '30:motorul 8 cilindri in linie supraalimentat cu compresor,proiectat de Vittorio Jano, a fost o icoana pentru casa milaneza si care a obtinut numeroase victori sportive in toata lumea,in toate categoriile,de la Mille Miglia la Targa Florio, de la curse Gran Prix la 24 ore de Le Mans.Alte prestati ale acestui model care au contribuit de al face unul dintre cele mai bune ale acelei epoci sant si acelea de a avea o mare tinuta de strada si o buna fiabilitate.
8C 2300 tipo Le Mans de la Museo Alfa Romeo a fost cumparata in anul 1931 de Sir Henry Birkin care impreuna cu Lord Howe, dar pe o alta masina a aceluias model,a invins in 24 ore de Le Mans. Henry Birkin a condus totusi 8C 2300, masina astazi a Muzeului Alfa Romeo, in alte competiti.
sursa: wikipedia