https://forum.problemefiat.ro/ |
|
Spider Duetto istoria https://forum.problemefiat.ro/viewtopic.php?f=4&t=307 |
Pagina 1 din 1 |
Autor: | the red passion [ Lun Feb 22, 2010 8:51 pm ] |
Subiectul mesajului: | Spider Duetto istoria |
Spider Duetto 1968duetto1300mod.gif La al 36-lea salon de la Geneva in 1966 Alfa Romeo,a prezentat modelul 1600 Spider,numit de toti Duetto,nume care ia fost dat in urma concursului propus de casa milaneza pentru gasirea numelui inca nenascutei decapotabile,concurs castigat de domnul Guidobaldo Trionfi din Brescia. Numele este folosit numai pentru un an,dar lumea continua sa o numeasca asa.Desenata de Pininfarina care propune o masina cu fata si spatele rotunjite si pe lateral converxa.Pentru mecanica se ia platforma de la Giulia la care este facut pasul de 2.250 mm.Aceasta masina detine recordul de cea mai longeviva masina produsa de Alfa Romeo, aflata in productie timp de 25 de ani,cu o intrerupere de un an.Alte nume mai mult sau mai putin oficiale au fost atribuite de catre alfisti,nume precum "osso di seppia",inspirat de forma caroseriei,iar mai tarziu "coda tronca",inspirat de spatele acesteia.In luna Mai 1966 sint imbarcate 3 exemplare pe nava Raffaello pentru prezentarea lor in SUA.Spider devine un "star"de cinema in celebrul film "The graduate"(Il laureato),de Mike Nicols in 1967,avandul ca protagonist pe Dustin Hoffman.In statele unite Duetto este vanduta si in versiunea "Graduate".Prima seriea fost fabricata pana in 1968 in 6.325 de exemplare,apoi substituita de 1750 Veloce si de 1.300 Junior.Masina ramane neschimbata pana in 1969,an in care la Salonul din Torino se prezinta cu spatele modificat "taglio della coda".Dispar si aparatorile de far din plexic si prelata existenta pe Junior si America.Apoi Spider-ul urmeaza evolutile mecanice de la coupe GT,dupa 1750,ajunge la 2000,capabil de 200 km/h,se reintoarce la 1600,apoi motorul de 1300 devine cel mai vandut in Italia.O substantiala modificare a liniei masini vine facuta in primavara anului 1983,cind se adopta o bara de fata rotunjita,iar coada tronca este accentuata de un spoiler din material sintetic.La ultima versiune 1990,Pininfarina se reantoarce la origini ,eliminand spoilerul din spate,iar marca de pe scudetul din fata redesenata,oglinzi electrice, sa adoptat servo directia.Seria de 18.456 de exemplare este vinduta pana in 1994,in trei versiuni 1600 cu carburator,2000 injectie si catalizate.Duetto a fost produs in circa 124.000 unitati. Prima serie "OSSO DI SEPPIA" 1966 -1968 1969duetto1750mod.gif Date tehnice: motor in 4 cilindri cc.1.600 (1966); 1.750cc; 2.0i 1.962cc (1990) Alezaj /cursa:(1.600)78x82mm. Raportul de compresie:9,0:1 Alimentare:carburator;(2.0i)injectie Putere max:(1.600)110cv,la 6.000rpm. (2.0)122cv la 5.800rpm. Cutie vit:5 viteze +1 Passo:2.250 Lungime /latime:(1.600)4.250 x1.630mm (2.000)4.270 x1.630mm Greutate:(1.600 -1.300)990kg;(1.750)1.040kg;(2.0i)1.070kg Prestari:(1.600)182km/h;(2.0i)190km/h sursa:cartea Alfa Romeo cuore sportivo |
Pagina 1 din 1 | Ora este UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |