Alfa Romeo 75 Prima serie (1985-88) Urmasa modelului Giulietta '77, Alfa 75 este prezentata in luna Mai a anului 1985 pentru sarbatorirea a 75 de ani de Alfa Romeo (de aici si numele).A aparut Intr-un moment financiar mai dificil pentru casa automobilistica (epoca propietati IRI).Cu putine resurse financiare la dispozitie cum nu era posibila proiectarea unui automobil nou,a fost nevoie de pastrarea nu numai a mecanici derivata de la Alfetta,dar si a intregi osaturi a caroseriei de la Giulietta.Cu aceias operatiune cu care cu un an inainte a vazut lumina zilei si Alfa 90,vin redesenate intr-un mod unic partile externe.Acestei game ii vine montat un motor V6 Busso de 2492 cc injectie de 158 cv)acelas ca la Alfa 90 si Alfetta GTV 6). Multumita adoptari intercooler-ului si mariri presiuni supra alimentari,versiunea 2.0 Turbodiesel avea 90 cv.
Noua gama venea articulata in acest mod:Alfa 75 1.6 (1570cc, 109cv)
Alfa 75 1.8 (1779cc, 120cv)
Alfa 75 2.0 (1962cc, 128cv)
Alfa 75 2.5i V6 Quadrifoglio Verde (2492cc, 158cv)
Alfa 75 2.0 TD (1995cc, 90cv)
Versiunile "1.6", "1.8" e "2.0 TD" constituiau baza gamei( barile fata monocolore gri,semnalizatoarele fata portocali si un set de dotari si accesori reduse),jante de 13", in schimb "2.0" si "2.5i V6 Quadrifoglio Verde" erau mai dotate in accesori (barile fata vopsite,semnalizatoarele fata albe,jante de 14" etc)
In anul 1986 viene prezentata versiunea 1.8 Turbo,propulsata de o versiune turbocompresor de 155 cv a clasicului dublu ax cu came 1779 cc.Prestarile,caroseria si interiorul erau identice cu acela de la "Quadrifoglio Verde"Versiunea de curse Turbo participa la Campionatul Italian Superturism.Pentru celebrarea rezultatelor obtinute in competitie la sfarsitul aceluias an ,vine produsa (in doar 500 esemplare) Alfa 75 "Turbo Evoluzione", cu motorul de la versiunea Turbo normal dar cu cilindrata redusa la 1762 c c.In anul 1987,pentru celebrarea debarcari produse cu un an in urma cu numele Milano a modelului Alfa 75 pe piata SUA,vine lansata Alfa 75 America,disponibila cu doua motorizari de 1.8 Turbo (1779 cc, 155 cv) si 3.0 V6 (2959 cc, 188 cv).Tot in 1987 vine lansata si versiunea 2.0i Twin Spark.
A doua serie (1988-93) Spre sfarsitul anului 1988,Alfa 76 sufera un lejer restyling estetic,se modifica grila fata, se fac doua prize de aer stil cuib de albine mai mari,iar grupul optic spate devine complet de culoare rosie,se schimba grafica posterioara a placilor de identificare si toate versiunile primesc capota motorului in relief (primul element distinctiv al versiunilor mai puternice.Interiorul versiunilor 1.6, 1.8 si 2.0 TD,primesc noi scaune si o noua grafica inbunatatita a bordului (alb pe fond negru si iluminarea instrumentelor cu culoarea verde).In anul 1989 se schimba locul inscrisurilor posterioare si se inbunatatesc anumite comenzi secundare pe panoul bordului .Anumite versiuni 1.6 vin dotate cu sistem de injectie electronica Bosch Motronic si variator de fase.In primavara lui 1990 vin prezentate Alfa 75 Turbo Quadrifoglio Verde de 165 cv si 75 3.0 V6 Quadrifoglio Verde,cu puterea marita la 192 cv,si avind noi interioare.Versiunea Quadrifoglio Verde este unica din seria Turbo care are servo de serie,cele de dinainte nu il prezinta nici optional.Sant disponibile la cerere versiuni catalizate 2.0 Twin Spark Europa si 3.0 V6 Europa.
Gama anului 1990 cuprindea urmatoarele versiuni:Alfa 75 1.6
Alfa 75 1.6 i.e.
Alfa 75 1.8 i.e.
Alfa 75 2.0i Twin Spark
Alfa 75 Europa 2.0i Twin Spark cat Europa
Alfa 75 1.8i Turbo Quadrifoglio Verde
Alfa 75 3.0i V6 Quadrifoglio Verde
Alfa 75 3.0i cat V6 Quadrifoglio Verde Europa
Alfa 75 2.0 Turbodiesel
Alfa 75 2.4 Turbodiesel
la inceputul anului 1992, cu debutul noi 155, gama Alfa 75,vine redusa la doar versiunile 1.6 cat Europa" si "2.0 TD",identice atit intern cit si extern.se monteaza spoilere identice ca la Twin Spark,ramanand in lista de preturi pana in primele luni ale anului 1993.De adougat ca pe unele piete Alfa 75 de 1.6 si 1.8 in versiune catalizata ramane in vanzare pana la sfarsitul anului 1994,clienti aprecind vechiul model,deoarece noua 155 realizata in mare graba pe sasiul utilizat si pentru Fiat Tempra si Lancia Dedra,dispunand tot odata de mecanica derivata de la Fiat, a dezeziluzionat alfisti pentru totdeauna.De fapt Alfa 75 este ultima Alfa Romeo cu tractiune posterioara si motor longitudinal.
[b] Alfa 75 a fost utilizata de Carabinieri,precum gazela.
sursa:wikipedia