[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
• Vezi subiect - Alfa Romeo 8C 2.9 Il capolavoro Alfa
 

 

 

 

 
 
Acum este Vin Noi 22, 2024 1:00 am

Ora este UTC + 2





 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Alfa Romeo 8C 2.9 Il capolavoro Alfa
MesajScris: Mie Feb 24, 2010 9:22 pm 
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm
Mesaje: 140
Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
Alfa Romeo 8C 2.9 Il capolavoro Alfa

Il capolavoro Alfa Imagine
Motorul este in totalitate nascut din geniul lui Vittorio Jano,motor ce emana calitate de proiect si realizare de maxim nivel,iar cu carrozzeria Touring sunt varful de lancie,de eleganta si frumusete:un automobil irezistibil care a fost si este si la ora actuala premiat la cele mai faimoase concursuri de frumusete din lume,de la Pebble Beach la Bagatelle.
Pentru a face doar o simpla o comparatie,in 1937 un 8C2900 era ceva apropiat unui actual Ferrari Enzo, unui Mclaren F1 sau a o Pagani Zonda.Concurenti lui 8C de altfel putini nu se puteau numara nici macar pe degetele unei singure maini:Bugatti 57S Atlantic (dar nu avea suspensile independente de la Alfa), Mercedes 540K Spezial Roadster(era prea greu,intradevar puternic dar numai cu compresor), Duesenberg SJ(era prea mare si grea cu toate ca era puternica).
Din punct de vedere colectionaristic,masinile Alfa 8C 2900B se bucurau nu doar ca sunt automobile extraordinare ,dar sunt si rare.Se discuta de 20 de exemplare pentru versiunia stradale scurte(2,90m.)si de aproape 11 bucati versiunea lunga (3,00m).In total tinand cont si de versiunile tip A de competitie,sunt realizate mai putin de 40 de exemplare.
Un semn de prestigiu
in timpul jumatati anilor treizeci Italia era ocupata cu politica ei de expansiune colonista.Multe fabrici au inceput sa-si converteasca productia in fabricarea de arme,printre care si Alfa Romeo. Dar in acelas timp Alfa continua sa-si dedice o parte din productie in crearea de automobile de curse si stradale.Mussolini avea cu siguranta interese de a alimenta automobilismul sportiv din motive de prestigiu si dorea ca Alfa sa se ocupe de crearea unei masini super sportiva stradala ca exemplu a creativitati italiene in lume.Ceva asemanator se intampla si in Germania,unde Mercedes si Auto Union se gaseau bogate in finantari pentru dezvoltarea automobilelor propri de curse.
Asa ia nastere in anul 1935 Alfa 2900 A,o masina dedicata categoriei sport cu un motor derivat direct de la faimoasa P3,cea mai reusita dintre masinile de gran premio din acea epoca.De la 2900 A vine derivata in anul 1937 o masina ceva mai "cilivizata"versiune stradala,tipo B.Diferentele principale intre cele doua versiuni constau in raportul de compresie diferit si lungimea caroseriei:versiunea A 2,75m,iar pe versiunea B veneau caroseri de 2,80 si 3,00 m.Versiunea 2900 B din cauza naturi ei era destinata sa fie vanduta in putine exemplare si anume se discuta de aproximativ 20 bucati versiunea stradala scurta si 10 exemplare versiunea lunga.Tinind cont si de versiunea A de competitie,sint realizate un pic mai mult de 40 de exemplare.Dintr-o stranie coincidenta multe auto de epoca nu au fost produse in mai mult de 50 de exemplare.
Motorul si transmisia
Alfa 8C 2300 si 2900 erau dotate cu un motor in 8 cilindri in linie si dublu ax cu came.Si in acest caz structura e acea de doua blocuri motor in patru cilindri asezati in linie cu comanda distributiei aflata in centru,miscarea arborelui este tipica a celor in 8 cilindri in linie a epoci 2-4-2 cu unghiuri de 90°.Aceasta tipologie de motor este una dintre putinele impreuna cu 6 cilindri in linie si 12 cilindri in V de 60°,care sint perfect echilibrate din punct de vedere a vibratilor.Motorul are un alezaj - cursa de 68x100 mm si o cilindrata de 2905 cc,doua carburatoare (configuratia clasica Alfa)Weber BS42,montate deasupra compresoarelor in numar de doua (de tip Roots).Acestea sunt actionate de un angrenaj situat in centrul arborelui motor linga acela ce comanda si distributia.Cele doua compresoare alimenteaza fiecare cate un grup de patru cilindri,aceasta insemnand ca sunt doua conducte de aspiratie pentru fiecare grup de cilindri.Aceasta configuratie vine adoptata pe toate Alfa 2900 exceptie facand doar un singur model considerat “Balena”.Se trateaza de un singur exemplar construit in timpul razboiului,dotat cu o caroserie aerodinamica,faimos mai mult pentru caroserie dar si ca fiind unicul ce poseda o diversa conducta de alimentare:cele doua compresoare sint legate si "sufla" intr-o unica conducta care se divide succesiv in opt derivati.
Alfa 2900 poseda o transmisie de tip “trans-axle” cutia de viteze aflanduse in bloc cu diferentialul aflat in spate,cea ce garanteaza o mai buna distribuire a greutati,tip de transmisie ce se gaseste si astazi pe multe automobile sportive.La versiunea B de curse,motorul de pe 2900 avea raportul de compresie de circa 6,5:1 si dezvolta frumoasa putere de 220 Cv la 5000 giri.Acest motor echipa si masinile destinate competitiei Le Mans.In schimb pe versiunea stradale raportul era micsorat la 5,75:1,iar puterea scadea la 180 Cv.
Viteza lor era destul de importanta pentru acea epoca,circa 180 Km/h pentru versiunea stradala,comparat cu zilele noastre ar fi de 300 Km/h realizati de o sportiva.Trebuie amintit ca o masina de Formula 1din a-2 jumatate a anilor treizeci,depasea o viteza de 300 Km/h pe circuit,dar pentru o masina stradala 180km/h era ceva extraordinar,mai mult deoarece strazile din acea epoca nu erau asfaltate ca cele din ziua de azi.
O caroserie de vis Imagine
Aproape toate caroseriile modelului Alfa 2900 au fost realizate catre carrozzeria Touring care in acel timp deja dezvoltase tennica “Superleggera”.Aceasta tehnica consta in utilizarea de tuburi subtiri de metal indoite si sudate intre ele,deasupra carora se aplicau panourile caroseriei.Inovatia consta in faptul ca in general pentru a sustine lamierele,carrozzieri din acea epoca foloseau mervuri groase de lemn nu de metal.Se stie bine ca aceasta tehnica prin traditie a fost atribuita lui Touring si ca Zagato a dezvoltat una aproape la fel in ani douazeci tocmai pentru caroseria masini de curse Alfa 6C 1750 proiectata de Vittorio Jano.
Alfa 8C 2900 in curse
Producerea tipului A incepe la sfirsitul anului 1935:sint construite 6 exemplare din care 3 participa la Mille Miglia din 1936 sub scuderia Ferrari.Aceste trei masini erau pilotate de Antonio Brivio, Giuseppe Farina si Carlo Maria Pintacuda.Ironia face ca una dintre adversarele lor sa fie tot o Alfa, o P3 pilotata de Clemente Biondetti.Se presupunea ca in fata unei extraordinare masini ca P3,cele trei 2900 nu au nici o sansa,dar s-a dovedit contrariul: In Mille Miglia din 36 a invins Antonio Brivio urmat de cei doi colegi de echipa,lasand in urma pe locul opt P3 pilotat de Biondetti.(Brivio a reusit in urma unei defectiuni sa conduca cu farurile stinse in noapte)Dar unul dintre factori importanti ce a dus la victorie 2900-le a fost legat de o caracteristica tehnica:suspensile independente multumita carora consumul pneurilor era mult limitat.Ulterior 2900 semneaza si o victorie la 24 di Spa.
In 1938 Alfa Romeo pregateste o 2900 oficiala pentru 24 ore de Le Mans.Extraordinara caroserie a acesteia este realizata de Touring, in noua tehnologie "Superleggera",dotata cu un motor ce avea un raport de compresie de 6,25:1,ce dezvolta o putere de 220 Cv @ 5500 giri/min.La cursa iau parte doua masini:una pilotata de Raymond Sommer ce a reusit sa domine cursa,iar o alta pilotata de Biondetti care a trebuit sa abandoneze in urma unei defectiuni dupa 2000 Km de cursa.Ultima importanta victorie a unei 2900 a fost Mille Miglia din 1947.

sursa: cromoclassico

ImagineImagine
2900B spider Touring, telaio passo lungo

ImagineImagine
2900B spider Touring passo corto.......Unica 8C 2900 carosata de Stabilimenti Farina(Concorso Bagatelle)

Imagine
particularitate a motorului:in partea de jos compresorul si deasupra conductele de alimentare

Imagine
8C "Balena"la Mille Miglia (Brescia)

Imagine
8C "Balena": particularitatea conductei de aspirare "8 in unu" si cele 2 compresoare

ImagineImagine
Berlinetta Touring, passo lungo

ImagineImagine
ImagineImagine
Spider Touring, passo corto

ImagineImagine
Un spider 2900 carosat Alfa Romeo (Concorso Villa d'Este).......8C Le Mans del Museo Alfa Romeo



_________________
Imagine
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
Neconectat
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica ataşamente în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron