Problema asta am avut-o si eu.
Cand ai schimbat uleiul ai schimbat si filtrul? trebuia!
Ce poti face sa remediezi problema.. oarecum:
-cumperi filtru de ulei este ceva cu 20 m ( 20 metric ) ( ca pe unde am intrebat nu am gasit pt fiat bravo, dar se potrivesc si de la alte masini )
-cumperi ulei 10w 40 ( eu am pus castrol magnatec )
-cumperi o solutie de curatat motorul, sunt mai multe unele foarte scumpe si unele destul de ieftine intre 13- 150 ron ( eu am folosit unul mai ieftin 13,5 ron, cumparat de la un peco, nu mai stiu cum se numea dar avea la baza kerosen si era o sticluta mica neagra )
Deci:
-faci o curatare a motorului, urmata imediat de schimbul filtrului si a uleiului si o curatare meticuloasa a rampei pe care iese uleiul.
eu as recomanda sa faci 2 curatari a rampei si una a incintei in care se afla axa cu came( locul de sub capac) in ordinea asta:
1- dai capacul jos si cureti locul cu solutie de curatat interiorul motorului, astepti sa actioneze si apoi cu mare grija cureti toate depunerile de acolo ( unele sunt mai solide eu am folosit o surubelnita lata.. cu mare grija)
2- suflii cu aer toata mizeria rezultata in urma curatarii, incercand sa o scoti din motor
3- cu mare grija scoti rampa de ungere ( tevile alea cu gauri pe care curge uleiul ) se trage de ea in sus dupa scoaterea surubuilor care o tin, este prinsa in niste gernituri de cauciuc ( care sunt foarte scumpe 200 ron setul .. ai grija),
4- cureti galeria cum te pricepi tu mai bine (mai ales pe interior) eu am facut asa:
galeria se desface in 2 bucati ( de la jumate ) si apoi am pus bucatile in motorina cateva ore pana s-au imnuiat si apoi am folosit o sarnulita cu o carpa in cap
imbibata in motorina pentru a curata interiorul ( ceva similar cu ce se foloseste pentru curatatul tevilor armelor dar mult mai mic)
apoi cu o sarma foarte subtire am desfundat fiecare gaurica pe care iese uleiul
5- pui galeria si capacul la loc, pornesti motorul si lasi sa se incalzeasca, apo pui solutia de curatat in uleiul vechi si mai lasi motorul sa mearga 3-5 minute ( in fct de solutie ) la relanti
5- scurgi uleiul vechi foarte bine ... astepti pana curge tot il lasi 30-40 min ( daca te grabesti o sa iti ramana ulei amestecat cu sol de curatat si iti vor subtia uleiul )
6- schimbi filtrul, pui busonul, pui uleiul nou.
7- mai verifici o data daca iese ulei pe gauri... daca nu mai faci o curatare a galeriei
cam atat.
Eu pot sa zic ca am avut probleme mari din cauza mizeriei din motor care tot infundau gaurile .. dar de 7000 km e ok.. de cand am facut o curatare.
Ce am mai facut eu: in realitate am facut 3-4 curatari din astea dar cu un ulei mai prost / ieftin am avut de unde
DAR la interval de 200-400 km
si cu niste filtre de ulei relativ ieftine erau undeva la 8-20 ron bucata. Dor asa te poti asigura ca scoti toata mizeria ( sau cea mai mare parte)
La ultimul schimb nu am mai folosit si solutia de curatat.. pentru ca rezidurile din motor dupa scurgere tot sunt suficiente pt a subtia uleiul si a ii scurta viata.
Ai ceva de lucru dar nu e imposibil...
Sper sa rezolvi curand !