[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
• Vezi subiect - Alfa Romeo 155 istoria
 

 

 

 

 
 
Acum este Sâm Noi 23, 2024 4:55 pm

Ora este UTC + 2





 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Alfa Romeo 155 istoria
MesajScris: Mie Feb 17, 2010 7:18 pm 
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm
Mesaje: 140
Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
Alfa Romeo 155 istoria

Prima Serie (1992-1994)
Alfa 155 (numarul de proiect 167),este o berlina produsa de catre Alfa Romeo intre ani 1992 si 1997 in fabrica Alfa Romeo de la Pomigliano d'Arco.Lansata cu intentia de a inlocui deja vechia Alfa 75 (care a ramas in productie cu versiunile "1.6 i.e." si "2.0 TD" pina la sfarsitul anului 1993),alfa 155 abandoneaza schema clasica a modelelor medi Alfa Romeo (motor longitudinal si tractiune spate)pentru a adopta noua configurare tractiune fata,suspensie pe patru roti independente,toate soluti pentru a reduce costurile (deja facea parte din grupul Fiat).A fost prima masina de clasa medie Alfa care a abandonat istoricul fabrica Alfa Romeo din Arese, pentru a fi produsa in fabrica Pomigliano d'Arco.Prezentata in avanpremiera la Barcellona in luna Ianuarie si definitiv la Geneva in 1992,Alfa 155 era disponibila in 4 versiuni toate cu motoare pe benzina.Doua erau puse in miscare de 4 cilindri Twin Spark, pe injectie si variator de fase, de 1773 cc (126cv) si 1995 cc (141cv),in schimb celelante doua versiunea "V6", propulsata de clasicul V6 Busso pe injectie de 2492 cc 163 cv, si "Q4", dotat cu tractiune integrala,echipat cu un 1995 cc turbo 16v de 192 cv derivat de la Lancia Delta Integrale.In 1993 gama vine completata cu versiunea "1.7 Twin Spark" si de doua dieseluri "1.9 Td" si "2.5 Td".Versiunea 1.7 Twin Spark"era diferita de "1.8 Twin Spark"pentru cilindreea mai mica 1749 cc, iar absenta variatorului de fase micsora puterea la 114 cv, spoiler negru si optionale simplificate.Versiunea "1.9 Td"era pusa in miscare de motorul in 4 cilindri turbodiesel Fiat de 1929 cc si 90cv,fiind identica exstern si optional cu "1.7 Twin Spark", in schimb ultima avea un motor 4 cilindri turbo de la VM Motori de 2499 cc si 125 cv si avea acelias dotari cu 2000 benzina.Pina la sfirsitul lansari toate 155 erau dotate cu catalizator,obligatoriu prin lege incepind cu Ianuarie 1993.
Imagine

Seconda Serie (1995-1997)
In anul 1995 sufera un lejer restyling extern:spoilerele vopsite pe toate versiunile si scudetto cromat ,intern - retusuri. Vechiul 2000 twin spark in 8 valvole,lasa locul noi unitati de 1970 cc ,tot cu dubla bujie pe cilindru si variator de fase,dar in 16 valvole cu o putere de 150 cv.De mentionat ca 2000 16V TS ,avea 4 din cei 5 cilindri de la 2400 20V,in acest mod cilindri,bielele,valvolele,camasile,proveneau de la Fiat,asa treptat s-a putut abandona adevaratele Twin Spark ale Alfa del Portello.Adevaratele inovati vin in anul 1996,cind a fost introduse noile Twin Spark 1570cc (120cv) si 1747 (140cv) ca unitati de 2 litri.Din pacate linia precoce invechita,finiturile depasite in comparatie cu concurenta nemteasca,marea cantitate de componente comune cu alte modele Fiat,au limitat vanzarile.In perioada acelor ani,155 a trebuit sa se confrunte pe piata auto cu modele egale : Audi A4, BMW Serie 3, Citroën Xantia, Ford Mondeo si Mercedes-Benz ClasseC.A iesit din productie in anul 1997,substituita de un model de foarte mare succes AR 156.

Imagine
Motorizari:
Model .................................Motor..........Cilindrata.......Putere......Viteza maxima(Km/h)
1.7 Twin spark (1993-1996)... 4 cilindri in linie ...1.748 Cm³... 85 kW (116 CV) ...194
1.8 Twin spark (1992-1996) ...4 cilindri in linie ....1773 Cm³... 93 kW (126 CV) ...200
1.8 Twin spark 16v (1996-1997)... 4 cilindri in linie ...1747 Cm³... 103 kW (140 CV) ... 205
1.6 Twin spark 16v (1996-1997) 4 cilindri in linie ...1598 Cm³ ...88 kW (120 CV) ...195
2.0 Twin spark (1992-1995)... 4 cilindri in linie... 1995 Cm³ ...104 kW (141 CV) ...205
2.0 Twin spark 16v (1995-1997)... 4 cilindri in linie.... 1970 Cm³... 110 kW (150 CV) ...208
2.0 turbo 16v Q4 (1992-1997) ...4 cilindri in linie... 1995 Cm³ ...137 kW (186 CV) ... 225
2.5 v6 (1992-1997).. 6 cilindri in V ...2492 Cm³ ...120 kW (163 CV) ... 215
1.9 Td (1993-1997) ...4 cilindri in linie ...1929 Cm³ ...66 kW (90 CV) ... 180
2.5 Td (1993-1997) ...4 cilindri in linie ...2.500 Cm³ ...92 kW (125 CV)...195

Alfa Romeo 155 in competitii

In anul 1992 vine produsa , in onoarea versiuni Giulia GTA, versiunea155 GTA: tractiune integrala permanenta,motor 2 litri turbo,multivalvole,capabila de 400 CV,intercoler racit cu jet de vapori de apa,cutie in 6 trepte si implant de frane derivat de la Formula 1. Aceasta mecanica era bazata in mare parte pe mecanica de la Lancia Delta Integrale Evoluzione,masina care domina in rally chiar in acel an.Designul a fost incredintat lui Carlo Gaino de la studio Synthesis design.In 1993 s-au schimbat regulamentele si 155 GTA devine inutila pentru Campionatul Italian Superturism care deabea il invinsese cu Nicola Larini.Asa a fost utilizata ca baza pentru extraordinara 155 V6 TI,corespunzatoare regulamentelor FIA classe D1.Inpinsa de un motor 2.500 V6 care dadea 420 cv la 12.000 giri/min si dotata cu tratiune integrala sofisticata, V6 TI era de fapt un prototip.Alfa Romeo a participat in DTM 1993 cu 4 masini zdruncinind nemtestile Mercedes, Opel si BMW.Alfa 155 V6 TI a invins o mare parte dintre curse si campionatul constructori,iar Nicola Larini devine Campion la Piloti.Dupa ce a castigat citeva curse si in 1994 cu versiunea evoluata de la TI a anului precedent(fara a reusi sa se impuna in fata lui Mercedes Classe C),Alfa Romeo a pregatit pentru anul 1995,o masina practic noua dotata cu o tehnologie electronica avansata (printre care si sofisticatul sistem ABS).Alfa 155 V6 TI a impresionat in mare parte nu prin prestatile avute in timpul curselor(rapida in calificari,dar penalizata in timpul cursei de propile dotari sofisticate),tot in aceias perioada a trecut de la rosso Alfa Romeo la bianco Martini Racing. In 1996 anul cind DTM s-a transformat in ITC,Alfa 155 V6 TI vine ulterior dotata cu un V6 derivat V8 de la Montreal,cu o putere de 490 CV,abandonand o parte din sofisticata electronica,rateaza victoria in campionatul constructori ,pierzand la o diferenta de numai 9 puncte in ultima etapa in fata lui Opel Calibra V6 4x4,o adevarata deziluzie considerand ca Alfa a invins in cele mai multe curse de cat tot,in acel sezon (numai 7 cu Alessandro Nannini).Avand experienta din DTM/ITC, Alfa 155 a reusit in anii 90, sa castige diverse alte competiti pentru masini turism classe D2,conduse de numerosi piloti italieni printre care Fabrizio Giovanardi si Gabriele Tarquini (ultimul castigind British Touring Car Championship in 1994).
Imagine

Palmares
1992
Campionatul Italian Superturism (Nicola Larini)
1993
Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (Nicola Larini)
Vice-Campion Mondial FIA Touring Car (Nicola Larini)
1994
British Touring Car Championship (Gabriele Tarquini)
Campeonato Espanol Turismos (Adrian Campos)
Auto più vittoriosa nel mondo nelle categorie turismo.(Masina cea mai victorioasa din lume in categoria turism)
1995
Campeonato Espanol Turismos (Luis Villamil)
1997
Campeonato Espanol Turismos (Fabrizio Giovanardi)
South American Touring Car Championship - Copa de las Naciones (C. Lopez)

Curiozitate
In 25 septembrie 1992, pe Bonneville Speedway, o Alfa 155 in versiune Q4,modificata pana sa ajuns la o putere de 365 cv,obtine recordul de viteza pe pamant al categoriei.
sursa:wikipedia



_________________
Imagine
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
Neconectat
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica ataşamente în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron