|
Acum este Sâm Noi 23, 2024 11:33 am
|
Vizualizare mesaje fără răspuns | Vizualizare subiecte active
|
|
|
|
Autor |
Mesaj |
the red passion
|
Subiectul mesajului: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 8:02 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Giorgio Rimini
Deabea terminat marele razboi mondial,cel care misca activitatea creativa,decide caracterul productiei si politica sportiva,a Casei,este Giorgio Rimini,mana dreapta a lui Nicola Romeo.Despre el se nu se cunosc prea multe,se stie ca s-a nascut la Palermo in anul 1889.Incepe sa colaboreze cu Nicola de tanar,la inceput ca secretar,apoi avand functi de legatura intre Romeo si proiectantul Merossi,preum si cu piloti Casei del Biscione.Paraseste Casa del Biscione in anul 1926,pentru a conduce la inceput o fabrica de motociclete,apoi pentru a se ocupa de directia comerciala de la Magneti Marelli. sursa: cuorialfisti
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 8:10 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Luigi Fusi si Muzeul Alfa Romeo din Arese:In 2 februarie 1985,Luigi Fusi sarbatorete 65 de ani de munca la Alfa Romeo,un RECORD! Intra la Alfa Romeo ,la varsta de 14 ani in 1920,ajutat de tatal lui ,care lucreaza la Alfa din 1914.Incepe precum arhivist (la arhiva)biroul tehnic,apoi devine lucidator(da luciu).Incet ,incet,devine deseator,la inceput cu Giuseppe Merosi,apoi cu alti desenatori cu care realizeaza cateva masini,printre care 6C 1500,8C 2300 si la monopostul Tip A.In anul 1955,a fost numit seful serviciului control desene si ramane in Alfa ca si consultant.A fost insarcinat de Giuseppe Luraghi(care vrea sa infiinteze Archivio Storico),de administrare a Muzeului Istoric,un angajament pe care il duce la capat in 12 ani.A cautat la colectioari,pasionati din toata lumea si a restaurat multe masini expuse azi in Museo dell Alfa Romeo di Arese.Odata terminat acest angajamnt,ramane in lumea pasionatilor oferind consultanta pentru cautari si restaurari. A fost si custode al Registro Italian Alfa Romeo.A scris diverse carti din care cea mai faimoasa "Biblia degli Alfisti:Alfa Romeo,toate masinile din 1910.A murit in 27 decembrie 1996. sursa: alfasport Biblia lui Fusi / Biblia alfistilor
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 8:13 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Ugo GobbatoIn 30 noiembrie 1933,intra la Alfa Romeo Ugo Gobbato.In functia de director general,este numit de insusi Mussolini.Gobbato s-a nascut in 16 iulie 1888 la Valpago del Montello,provincia Treviso.Lucreaza in germania unde devine laureat in ingineria mecanica.In timpul primului razboi,se dedica construiri unei fabrici de avioane,experienta care se va dovedi utila la sfarsitul perioadei belice,cand ajuns la Fiat va fi implicat in constructia de la Lingotto.Lucreaza pentru firma torineza inca 10 ani,dupa care in 1933 este insarcinat sa salveze Alfa Romeo de la faliment.Gobbato se axeaza pe motoarele aeronautice,autocare si furgoane pentru uzul militar.Gobbato reuseste sa transforme Portello intr-o fabrica de cele mai eficace motoare aviatice din europa anilor "33 -"34,iar ca numar de angajati, creste de la 1000 la 9500.In anul 1938,incepe constructia unui nou stabiliment la Pomigliano d"Arco (Napoli).Pentru toata perioada belica Gobbato ramine in fruntea firmei(si pe perioada cind aceasta este controlata de nemti).Este ucis intr-un atentat in 28 aprilie 1945,la cateva zile de la Liberazione sursa: soloalfa
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 8:15 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Vittorio Jano Vittorio Jano si-a dedicat aprape toata viata pentru realizarea unora dintre cele mai inovative motoare Alfa.Pe parcursul celor 14 ani petrecuti la Portello a revolutionat modul de fabricare a masinilor.Nascut la Torino in anul 1891,Jano a urmat institutul profesional si a inceput sa lucreze ca desenator intr-o mica fabrica automobilistica.Dupa doi ani ajunge la Fiat unde in anul 1923 devine seful unui grup de desenatori.In acelas an Enzo Ferrari ii propune sa lucreze pentru Alfa Romeo.Dupa cateva ezitari Jano accepta,asa la varsta de 33 de ani isi incepe colaborarea sa cu Portello.La Fiat,proiectantul a participat la fabricarea tuturor masinilor de curse incluzanduse si castigatoarea "805,careia ii cunoastea si defectele.Avind aceasta experienta Jano la Alfa incepe lucrarile la noua sa masina de curse P2.Asa a creat un model cu o structura robusta,cu un motor diferit de cel de la Fiat in multe detali,mai ales dotat cu o inovatie radicala:coborirea liniei aerodinamice.Masina a debutat la Grand Prix din Lione in 1924 castigind ,ocazie cu care concurenta o imita rapid.In realitate toate intuitile lui Jano au facut epoca:incepind de la 6 cilindri de 1500 cc creat pentru autoturisme si pana la primul monopost Alfa Romeo(P3 considerat una dintre cele mai mari masini de curse din toate timpurile).In comparatie cu cele din trecut este mai ingusta si un motor care dispune de un foarte bun raport greutate/putere,inovati care intre anii 1932 si 1933 daruiesc masini rezultate entuziasmante.In anul 1934 iese versiunea spider 2 locuri sport/curse de la P3 la 8C 2900 A.Cantarind 850 kg,avind un motor de 220 cv,roti descoperite faruri si aparatorile de la roti similare celor de la motociclete.Masina debuteaza la Mille Miglia din 1936 castigind primele trei locuri.Ultima creatie este ginionista "Gran Premio 12 C in 1937),aceasta insemnand dupa spusele unora demisia de la Alfa Romeo a lui Jano,dar care pentru el este inceputul unei noi aventuri la Lancia,unde merge spre a conduce departamentul experimental.Moare in anul 1965. sursa: cuorialfisti
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 8:16 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Wifredo Ricart
Chiar daca proiectele lui Wifredo Ricart nu trec de la stadiul de prototipuri,sunt amintite in istoria Alfa pentru importanta continutului tehnologic.Wifredo Ricart sa nascut la Barcellona,in Spania,la data de 15 Mai 1897.Se transfera in Italia cu toata familia in anul 1936 si tot in acelas an isi incepe colaborarea cu Alfa Romeo,multumita lui Ugo Gobbato.Ricart ex militar pasionat de matematica,inginer mecanic,pilot de avioane si alergator automobilistic,la Alfa Romeo lucreaza consultant tehnic ocupanduse totodata si de proiectari experimentale.A creat monoposturile "162"din 1939 si "512"din 1940,masini dotate cu soluti de avangarda precum si coupe-ul de competitie 163.Realizarea cea mai importanta a lui Ricart este destinata aeronautici:motorul radial 1101 construit in anul 1942,prototipul 6C 2000 Gazzella care este ultima sa creatie la Alfa.In anul 1945 lasa Portello si se reantoarce la Barcellona unde continua sa lucreze in sectorul automobilistic.Moare in anul 1974. sursa:cuorialfisti
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 8:23 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Rudolf Hruska Intre personajele care au contribuit intr-un mod fundamental la cresteria si expansiunea Alfa Romeo,s-a aflat si Rudolf Hruska,inginer mecanic nasct la Viena in anul 1915.Dupa ce a lucrat la Magirus din Ulm si la Porsche din Stoccarda,vine la Prtello in anul 1951,precum consultant tehnic.Prima lui insarcinare a fost revigorarea productiei la "1900",masina realizata inca in ritmul vechii producti si anume aproximativ 20 exemplare pe zi.Adevaratul obiectiv care il are ,este de a reorganiza sistemul de munca in fabrica,pentru marirea productiei.In anul 1962,porneste proiectul "Giulietta",avand ca obiectiv produceria a 200 exemplare pe zi.Succesul masini fiind atit de mare,Hruska este numit director tehnic al fabrici.In 1956 devine vice director general al Alfa Romeo,ramanand in aceasta functie pana in 1960,moment in care demisioneaza pentru a deveni cnsultant tehnic la Fiat.In anul 1967 este rechemat la Alfa Romeo,pentru organizarea stabilimentului Pomigliano d "Arco.Asa in 1972 cu o industrializare record ,se naste "Alfasud".In 1980 demisioneaza ,iar in 1995 Hruska moare. sursa: cuorialfisti
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 8:32 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Giuseppe Merosi,primul proiectant! Daca este adevarata povestea in care Henry Ford spunea ca isi scoate palaria in fata unei Alfa Romeo,atunci o buna parte din merit il are Giuseppe Merosi,primul proiectant al Marci del Biscione.S-a nascut la Piacenza in anul 1872,iar dupa ce a terminat studile a intrat in 1899 la Orio & Marchand,o fabrica de biciclete care vroia sa se converteasca in producerea de masini.Zece ani mai tarziu dupa ce intre timp a lucrat la Fiat si pentru departamentul auto la Bianchi din Milano,Merosi isi face intrarea la Alfa cu o insarcinare importanta si anume director tehnic.Din acel moment Merosi va merge pas la pas cu succesul Marci.Primul motor important al lui Merosi este "24 HP",o bijuterie care in 1910(cu puteria marita la 31 cv)se monteaza si pe biplanul lui Antonio Santoni si Nino Franchini,proiectat si construit in totalitate la Alfa.In ani care urmeaza proiectantul Merosi creaza unul din primele motoare cu valvole in cap(40-60 HP),care este pionierul propulsoarelor cu doua axe cu came la 90*.Dupa razboi Merosi realizeaza motorul "RL",un motor in 6 cilindri inovativ deoarece se poate uza pe masini de turism cit si pe cele de curse,motor ce va fi produs in serie incepand din anul 1923.Versiunea de turism ajunge in primul an de viata la vanzari record de 829 exemplare,in schimb cea sportiva participa la Targa Florio unde castiga primul loc,motorul fiind cunoscut ca "RL TF"(facinduse referire la Targa Florio),astfel facand Alfa cunoscuta si in afara Italiei.In anul 1926 proiectantul isi da demisia si incepe lunga migrare de la o casa automobilistica la alta pana cand,dar deja avand 70 de ani,reuseste a fi luat de Alfa Romeo ca proiectant de vehicule industriale.Moare in anul 1956,lasand in urma creatile sale de neuitat. Modele proiectate de Merosi: 24 HP (1910) 40/60 HP (1913) G.P. (1914) 15/20 HP (1915) 20/30 HP (1920) P1 (1923) RL (1922 - 1926) RL TF (1923) RM (1925) Performantele masini P1 au facilitat luarea noului proiectant Vittorio Jano de la Fiat,datorita interventiei lui Enzo Ferrari.Juano a proiectat si construit in foarte scurt timp masina P2,care duce Alfa Romeo la castigarea campionatului mondial piloti din 1924 cu Campari.In perioada cind realiza cel mai bun proiect al sau,RL 3000, care a castigat in concursuri si totodata comercial,Merosi a fost nevoit in cele din urma sa-i cedeze" locul "rivalului Jano,care mergea inainte cu proiecte de motoare de mica cilindrata (6C 1500). sursa: cuorialfisti si wikipedia
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 11:37 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Orazio Satta PuligaOrazio Satta este ultimul dintre cei mai mari proiectanti individuali de la Alfa Romeo.Sa nascut la Torino in 6 Octombrie 1910,a fost inginer mecanic si aeronautic avand totodata pasiunia limbilor straine.Intra la Alfa Romeo in anul 1939,chemat de Wifredo Ricart,iar in 1946 devine director la proiectari si experimentari.In 1951 director central si in 1969 vicedirector general.Meritul lui Satta nu este doar acela de a fi proiectat masini de succes precum 1900,dar si acela ca a contribuit la reorganizarea sistemului productiv automobilistic in functie de principile inovative ale acelei epoci.Ca exemplu a introdus programul de cercetare stintifica asupra dinamici vehicolului,program care urmarea realizarile facute in America si Germania,stabilind astfel strategia politica de marketing.Proiectantul Satta a sustinut printre altele ca automobilul trebuie sa ofere impreuna: bune prestati,fiabilitate si preturi mici.Satta a realizat automobilele de familie medie italiana de dupa razboi,mai scurte si inguste fata de cele din trecut,dar mai practice usor de manevrat avand dimensiuni externe reduse si maximul de spatiu in interior.Le-a dorit mult mai sigure,iar ca o realizare de avangarda a fost crearea abitacolului mai rigid,iar partile din fata si spate rezistente la deformari.Satta moare in 1974,dar continuitatea munci lui va fi dusa mai departe de oameni carora proiectantul le-a atribuit meritul propilor succese:Giampaolo Garcea,Giuseppe Busso,Ivo Colucci,Livio Nicolis si Consalvo Sanesei. sursa:cuorialfisti & alte surse "l'alfa romeo non è una semplice fabbrica di automobili: le sue auto sono qualche cosa di più che automobili costruite in maniera convenzionale. ci sono molte marche di automobili, e tra esse l'alfa occupa un posto a parte. e' una specie di malattia,l'entusiasmo per un mezzo di trasporto.e' un modo di vivere, un modo tutto particolare di concepire un veicolo a motore. qualcosa che resiste alle definizioni. i suoi elementi sono come quei tratti irrazionali dello spirito umano che non possono essere spiegati con una terminologia logica.si tratta di sensazioni, di passione, tutte cose che hanno a che fare più col cuore che con il cervello. naturalmente alcuni di questi elementi sono semplicemente meccanici, e pertanto sono abbastanza facili da identificare. sono concetti che nascono dall'attività delle corse, nelle quali l'eccellenza è indispensabile" Orazio Satta Puliga - 1969 .......... "Alfa Romeo nu este o simpla fabrica de automobile:masinile sale sunt ceva mai mult decat niste automobile construite in maniera conventionala.Sunt multe marci de automobile,Intre ele Alfa ocupa un loc aparte,este un fel de boala,entuziasmul pentru un mijloc de transport.Este un mod de a trai,un mod cu totul deosebit de a concepe un vehicul cu motor.Ceva ce rezista teoriilor.Elementele sale sunt ca acele segmente irationale ale spiritului uman care nu pot fi explicate cu o terminologie logica .Se trateaza de senzati,de pasiune,toate lucruri care au de a face mai mult cu inima decit cu creierul.Normal ca unele dintre aceste elemente sunt simple lucruri mecanice,cu atat mai mult sunt destul de usor de identificat.Sunt concepte ce se nasc din activitatea curselor,in care excelenta este indispensabila." Orazio Satta Puliga - 1969
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 11:39 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Livio Nicolis (proiectant)Nascut la Brescia in 2 Decembrie 1916,Livio Nicolis,laureat in ingineria industriala mecanica,in domeniul aeronautici,ar fi vrut sa urmeze inca un an de studi pentru perfectionare,dar din cauza inceperi celui de al 2-lea razboi mondial a preferat sa lucreze in domeniul sau de activitate.A fost luat de Alfa Romeo,in sectorul de care se ocupa Giampolo Garcea,cu care devine prieten foarte bun.In 1947,este numit asistent si pus sef la sectorul corse al Team Alfetta 158 formula 1.In tot acest timp,se inprieteneste cu inginerul Orazio Satta.Dupa retrageria Alfei din curse,a fost numit seful Serviciului Experiente Speciale,care avea ca obiectiv ajutarea clientilor sportivi si dezvoltarea masinilor experimentale,printre care si "Disco Volante".Acest raport era dictat de Serviciul Experiente,care se ocupa de dezvoltarea masinilor de serie.In anul 1956,ing.Garcea a fost numit seful Centrului Studi si Cercetari,serviciul Experiente Speciale a fost incorporat in sectorul Experiente si dat spre a fi condus de Nicolis.A rams in functie pana la pensionare in 1980. sursa: alfasport
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
the red passion
|
Subiectul mesajului: Re: Oamenii care au facut din Alfa un mit...biografia Scris: Lun Feb 22, 2010 11:42 pm |
Membru din: Lun Ian 25, 2010 5:43 pm Mesaje: 140 Locaţie: Italy
Masina:
Locatie:
Tara de origine: Romania
|
Giseppe Busso Nascut la Torino in 27 aprilie 1913,a urmat Institul Industrial din Torino.Dupa serviciul militar,Busso incepe sa lucreze la Fiat ca desenator la biroul tehnic motoare aviatie.Dar cum pasiunea lui erau automobilele,sa indreptat catre Alfa Romeo,unde a inceput sa lucreze in 1939,la serviciul studi speciale,inpreuna cu inginerul Orazio Satta Puliga.Cum nu se lucra numai pentru sectorul auto asa cum si-ar fi dorit,in luna Iunie 1946,Busso pleaca,dar cu acordul lui Satta (acesta urmind sa-l recheme ) la Ferrari, pentru a fi seful oficiului tehnic.In luna Ianuarie a anului 1948 este rechemat la Alfa unde ramane pana in anul 1977.Aici Busso este responsabilul departamentul proiectari(unde se proiecteaza toate organele mecanice,ale masinilor produse la Portello si Arese pana la motorul 6V injectie fiind cuprinse si masinile de curse).A avut toata incredera din partea lui Satta,lasand -ui o mare libertate de a lua decizi si a alege.Multe masini proiectate de el ramin la nivel de prototipuri,din care unul f.interesant este tipul 103 din 1959,un auto cu tractiune fata,cu un motor transversal e 896 cc,care dezvolta 52cv,avind o caroserie care anticipeaza Giulia.Unul dintre cele 2 prototipuri se gaseste azi la Museo Storico Alfa Romeo din Arese.Busso devine Seful Serviciu Proiectari parti mecanice in 1952,Sef Coordonator in 1954,Director Adjunct in 1966,Director in 1969,Director Adjunct Central in 1972 Director General in 1973.Busso se retrage cu un an inainte de a avea varsta pensionari.Locuieste la Arese,langa fabrica pe care a iubito din tot deauna. Ultimele ALFA cu montare V6 Busso sunt urmatoarele: 147 GTA, 156 GTA, 166 si GT 3.2 V6 240cv. sursa:alfasport
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica ataşamente în acest forum
|
|