Alfa Romeo 145 Alfa Romeo 145 este o masina compacta,produsa din anul 1994 pana in anul 2001,la Pomigliano d'Arco (NA),inlocuind modelul Alfa Romeo 33.
IstoriaPentru a inlocui Alfa Romeo 33 sunt prezentate doua modele diverse:Alfa Romeo 145, berlina 3 usi,2 volume, care in primul an de viata este produsa impreuna cu AR 33 si Alfa Romeo 146, berlina 5 usi si 2 volume jumatate, iesita in anul 1995 momentul pensionari modelului precedent.
MecanicaAlfa Romeo 145 avea un aer agresiv,multumita desenului facut de Chris Bangle,era bazata pe platforma lui Fiat Tipo.Initial motoarele au fost cele boxer derivate de la 33 cu cilindrata de 1351cc, 1596cc si 1712cc,cu distributie in 16 valvole.Motorul de 1596cc era o versiune inedita si unica a faimosului boxer Alfa Romeo,obtinut din reducerea alezajului de la 1712cc in 8 valvole,montat pe 33.Motorul diesel care echipa 145-ul era cel de 2000cc in 4 cilindri de 90 hp.Schema mecanica era simpla si rafinata pentru acel timp:motorul longitudinal cu cutia de viteze in bloc,suspensi fata pe roti independente si suspensi spate pe roti interconexate.Era construita in fabrica de la Pomigliano d'Arco.In anul 1997 motoarele boxer vin inlocuite de Twin Spark,mai adecvate in termen de pereche cu greutatea masini si mai economice in consum.In anul 199 motoarele Turbodiesel injectie indirecta vin inlocuite si ele cu noile JTD de tip Common Rail.Motorul Twin Spark de 150 CV si 2000cc era acelas folosit si pe alte masini Alfa Romeo,cum ar fi GTV si 164,echipa si versiunea Quadrifoglio Verde,nume folosit de Alfa pentru desemnarea modelelor mai performante si sportive din interiorul unei game.
Frinele erau pe disc fata,tambur spate pe versiunile mai putin puternice,dar cu introducerea sistemului ABS optional din 1997,astfel toate masinile cu acest tip de frane dispunind integral de frane pe disc.In celas an a avut loc si un upgrade general al masini:au fost modificate unele particularitati exterioare printre care si introducerea optional a celui de al treilea stop frana si cateva particularitati la partea interna.Ultimul upgrade estetic a fost efectuat in anul 1999 cu redesenarea barilor si alte detali estetice,plus de adoptarea pe masinile de serie al airbag-ului.In toamna lui 2000 vine introdusa pe piata Alfa Romeo 147,care inca nu a inlocuit imediat 145-ul:acesta ramanand pe piata pana la sfarsitul anului 2001.
Caracteristici Tehnice: Prima serie (1994): Motor Boxer:
1.3 8v: 90cv
1.6 8v: 103cv
1.7 16v: 129cv
Motor diesel:
2.0TD: 90cv
Versiune QV (Quadrifoglio Verde) (1996): 145 QV Twin Spark:
2.0 16v: 150cv
A doua serie (1997) Motor Twin Spark:
1.4TS: 103cv
1.6TS: 120cv
1.8TS: 144cv
2.0TS: 155cv
Motor diesel:
1.9JTD: 105cv
sursa: wikipedia