Alfa Romeo 90
Din cauza crizei in care se afla casa italiana ,criza care afecta costurile proiectari si dezvoltari unei masini complect noi,Alfa 90,urmasa modelului Alfetta,nu mosteneste numai mecanica (incluse si motoarele),dar si sasiul.Problema data spre rezolvare carozzieriei Bertone da a redesena doar partea caroseriei nu a fost de loc usoara.Pentru imbunatatirea aerodinamici sub bara fata s-a montat un spoiler(retractabil) care se cobora automat la viteza sub efectul presiuni aerului. Prezentata la Salonul Auto din Torino in 1984,Alfa 90 repropunea fara modificari mecanica de la Alfetta,avand motorul situat in fata si tractiunea spate.Intentia casei italiene a fost aceea ca Alfa 90 sa reprezinte modelul clasei mediu-superioare al gamei Alfa Romeo pana in ani 90 (de aici si numele) La momentul lansari erau disponibile doua motorizari :un 4 cilindri dublu ax cu came de 1779 cc si respectiv 1962 cc;un V6 Busso de 2492 cc si un 4 cilindri turbodiesel de 2.4 litri, produs de VM Motori. Din aceasta gama faceau parte: Alfa 90 "1.8" (alimentat de 2 carburatoare cu o putere de 120cv) Alfa 90 "2.0" (alimentat de 2 carburatoare cu o putere de 128cv) Alfa 90 "2.0 Injectie" (alimentat injectie electronica cu o e putere de 128cv) Alfa 90 "2.5 6V injectie" ( alimentat injectie electronica cu o e putere de 158cv) Alfa 90 "2.4 Turbodiesel" (cu o putere de 105cv,ulterior marita la 112cv) In anul 1985 vine lansata versiunea 2.0 6V Injectie, cu un motor derivat de la omologul 2500,dotat cu implantul de injectie Spica in locullui Bosch Jetronic adoptat pe 2500,dispunind de 132cv. Gasinduse in competitie cu msini de acelas calibru precum Lancia Thema, Fiat Croma si Saab 9000,prezente in aceieas perioada,Alfa 90 cu mare greutate a reusit sa-si faca un loc printre ele,dar lovitura de gratie vine in anul 1985, cu Alfa 75,dotata cu aceias mecanica dar cu o caroserie care a suferit modificari in urma unui design mult mai agresiv si placut,lucru care a impins majoritatea alfistilor la ignorarea Alfei 90 in favoarea ei. Foarte putin a contat restyling-ul suferit in 1986 ce a dat nastere la Alfa 90 "Super".Produsa in 40 de mii de exemplare,dupa numai 3 ani in 1987 vine inlocuita (dupa trecerea Alfa Romeo la Grupul Fiat) cu 164,masina bazata pe sasiul lui Thema, Croma si 9000. sursa: wikipedia.org
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj. Pt a vizualiza imaginile ataşate trebuie să vă creaţi un cont şi să fiţi logat
_________________
Alfista fino alla morte! :dark: Il cuore ha sempre ragione!
|