A.L.F.A. 40/60 HP Aerodinamica Castagna 1914A.L.F.A. 40-60 HP Aerodinamica a fost realizata in anul 1914 pe baza masini 40 - 60 HP,la cererea expresa a contelui Marco Ricotti:din acest motiv si pentru forma particulara a fost supranumita"Siluro Ricotti"(Torpila Ricotti).Tehnic era identica cu 40 -60 HP. Aerodinamica se deosebea si era diferita din cauza carenaturi integrale de forma unei "picaturi",realizata de milaneza Castagna,care a utilizat panouri de aluminiu indoite.Forma se inspira de la dirijabile epoci si se poate considera unul dintre primele experimente de carenatura aerodinamica din campul automobilistic,deoarece autovehiculele acelei epoci nu aratau asa si deoarece este primul si unicul monovolum.Aspectul mai inovativ era de fapt carenatura abitaclului care includea si motorul,lasand descoperit radiatorul,marele geam curbat din spate realizat din trei parti si ferestrele laterale pentru a imbunatirea vizibilitati,ramanand descoperite doar rotile si farurile.Cu aerodinmica imbunatatita a permis masini"Siluro Ricotti" de a mari cu 14 km/h viteza maxima fata de modelul de baza din care deriva,rezultat care va fi repetat numai de versiunea Corsa 40 - 60 HP,dotata cu un motor cu 3 cavali mai mult fata de masina standard.Din fabrica Alfa au iesit numai 27 de exemplare.
Scheda tehnicaModel 40-60 HP.
Motor 4 cilindri in linie, longitudinal, fata.
Cilindrata 6.082 cm3.
Raport de compresie 4,35:.
Distributie 2 Valvole pe cilindru,doua axe cu came la baza.
Putere 70 CV @ 2.200 rpm.
Transmisie spate, cutie 4 trepte + m.
Pasul 3.320 mm.
Viteza max.139 Km/h.
sursa:alfaromeo.wikidot