Buna ziua,
As dori sa va expun o problema recenta ce am intalnit-o la Fiatul meu Stilo 1.6 2003, cumparat recent.
Mi se intampla deja de fiecare data cand motorul se incalzeste sa am probleme legate de lipsa de putere la accelerare mai consistenta si masina sa aiba svacniri (reveniri ale puterii).
Mai ales in intersectii unde mai skimbi si sub 2000 in treapta inferioara, sa piarda pur si simplu puterea si sa trebuiasca sa calc ambreajul, sa accelerez tare, eventual sa dau inferior si numai asa merge mai departe. Cand pornesc de pe loc si e un pic de panta, la fel trebuie sa turez peste 2000 lejer ca sa pot porni cu a 1a fara ca motorul sa trepideze/vibreze si sa nu aiba putere. E jenant deja, multi se mai uita de pe trotuare zici ca ce bolid am
.
Am sa va descriu mai jos ce am constatat :
Pornire la rece:Avand in vedere ca e rece bine deja afara, masina porneste cam greut, invarte de cateva ori apoi o ia, tusind un pic.
In primele secunde se stabilizeaza cat de cat.
In primul minut se mai intampla sa varieze turatia, si cateodata dc pornesc pur si simplu isi pierde puterea si moare. (nu de multe ori totusi)
In urmatoarele 2-3 min turatia variaza putin, cam 50 rot/min si mai tuseste scurt (vibratie ca o innecare a motorului, care e in afara mersului rotund al lui)
Au trecut 5-6 min turatia se stabilizeaza cam la 900 rot, motorul merge rotund, tot mai rar cate o tuse (vibratie...)
* In tot acest interval, daca accelerez usor-progresiv, motorul se tureaza curat (fara tuse,vibratie, agatare), la fel si daca turez brusc.
Dupa cca 8-9 min motorul merge bine la relantiu, tot mai rar cate o innecare/tuse.
* Acum daca accelerez usor-progresiv, motorul se tureaza tot curat, insa daca accelerez brusc motorul are o vibratie, nu merge echilibrat, masina vibreaza, si suna ca si cum accelerezi un camion (aproximativ, nu stiam cum sa o expun exact. Vibrarea aia e ca si cum ceva s-ar invarti in afara centrului de greutate)
Ce am verificat eu :
Clapeta de acceleratie :
Am scos doar furtunul de aer sa vad dc e murdara (si sa o curat conform informatiilor de pe internet, youtube, etc).Este perfect curata, mai mult ca sigur a fost curatata nu demult.
Bobine de inductie :
Am scos mufa de alimentare pe rand de la fiecare (asta ca sa nu le scot de pe bujii, sper ca nu am facut rau). Ce am constatat: Dintre toate, cand deconectez a 2a bobina de inductie (celelalte 3 conectate) de la stanga la dreapta, motorul merge cel mai bine (cu vibratiile de rigoare). Cand le-am scos pe rand pe celelalte motorul se vedea si auzea ca merge mai rau. Deci e ca si cum ceva nu e inregula la pistonul/bujia/bobina de inductie/fisa a 2a de la stanga la dreapta.
De la stanga la dreapta am urmatoarele marci de bobine: Beru, Sagem, Champion, Beru.
A venit un amic cu o mufa elm327 si fiatecuscan si am sters erorile ce au aparut de la deconectarile bobinelor si miscatul clapetei de acceleratie cu degetul (motorul oprit bineinteles) si martorul cu teava galbena din bord. Apoi am pornit motorul si am turat-o brusc si bineinteles ca s-a apris iar martorul acela de Engine Fail.
Eroarea care a dat: P0204 - Injector Circuit/Open - Cylinder 4 (asta tin minte ca a fost)
Am schimbat uleiul (Selenia 20K) + filtru ulei, aer, polen de 1 saptamana.
Am mai constatat ca dc alimentez cu benzina 98-100 si nu cu 95, parca simptomele in mers nu sunt asa dese. Poate doar mi se pare mie.
O alta problema mai mica e ca nu imi merg motorasele la faruri. Nu stiu dc sunt deconectare, sau arse sigurante (dc au asa ceva) sau sunt defecte. Nu ma deranjeaza asa de tare, eventual dc e vreo remediere la indemana, as putea sa incerc. Ce stiu ca nu e ok, la farul stang se aude un sunet permanent de motoras cand sunt farurile aprinse (atat cand masina e oprita cat si cand motorul merge). Cand e doar pe pozitii nu se aude. As vrea sa il deconectez, sau sa il fac sa nu mai mearga/sune in continuu, ca probabil se va defecta ceva, si nu cred ca ajuta nici bateria.
Am lichidul de racire Paraflu cu juma de mm sub minim, si as vrea sa stiu ce sa fac, cum sa completez. Din cate am vazut sunt urme de lichid pe bratul acela de sub butoias, semn ca este ceva scurgere, dar nu am gasit vreun furtunas fisurat, sau pe langa ceva imbinare sa curga. Parca ar iesi pe chestia aia rotunda din bratul de sub butoias (maine incerc sa fac o poza sa o atasez)
Va rog sa ma sfatuiti.
Din tot ce am studiat eu pe forumuri, google, youtube, problema cu mersul intrerupt in special la turatii mai mici si motor cald pare a fii de la bobina/e de inductieAs dori sa ma sfatuiti cum sa procedez, daca sa cumpar o bobina de inductie, etc
Va multumesc !!!