Acum este Sâm Noi 23, 2024 10:12 am





 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Descriere si Intreventii la nivelul suspensiei
MesajScris: Mie Mar 21, 2012 2:51 pm 

Membru din: Sâm Ian 31, 2009 3:51 pm
Mesaje: 1216
Locaţie: BUCURESTI
Salutare ,
In aceasta sectiune vom prezenta o scurta descriere a suspensiei , detalii si imagini din timpul reparatiilor .
Sistemul de suspensie este un mecanism care face legătura intre roti și caroseria mașinii. Sistemul de suspensie transmite uniform forțele (greutatea) ce acționează asupra vehiculului către suprafața de rulare (sosea) și, în același timp, îl izolează de forțele ce apar dinspre calea de rulare, îmbunătățind astfel comfortul și manevrabilitatea acestuia.


Elementele sistemului de suspensie Arcurile și Bara Stabilizatoare

Aceste elemente suportă greutatea vehiculului,menținând poziția corectă acestuia fata de drum (înălțimea).
Arcurile au de asemenea rol în amortizarea denivelărilor din calea de rulare
Articulații și prinderi

Principala funcție a acestor elemente este transmite forței de tracțiune intre vehicul drum precum și de a mențină orientarea corecta a roților relativ la caroserie.
Bucșe

Elemente ce izolează cabina de zgomotul de rulare
Amortizoare

Principala funcție a amortizoarelor este de a micșora vibrațiile caroseriei și ale roții, în acest mod menținând un contact ferm și constant intre roata și drum. Sistemul de Suspensie Principalele componente ale suspensiei

1.Arc
2.Bara stabilizatoare (opțional)
3.Articulații
4.Bucșe
5.Amortizor
Arcul Indiferent de tipul de arc (perna de aer, arc cu foi, arc elicoidal) sau de bara de torsiune, arcurile singure susțin greutatea vehiculului, menținând înălțimea corecta între caroserie și drum.

Cum funcționează arcul?Arcul absoarbe și stochează energia rezultata din mișcarea caroseriei față de calea de rulare.

Cum funcționează tandemul arc-amortizorOdată ce energia rezultată din mișcare este stocată în arc, prin comprimare, acesta va încerca sa elibereze energia stocata prin extensie. Acest fenomen ar produce mișcări ale caroseriei ce ar destabiliza vehiculul, făcând condusul extrem de nesigur și inconfortabil. Pentru a preveni aceste efecte, un amortizor este instalat în sistem. Principalul rol al amortizorului este de a controla mișcarea arcului. Prin acest control:

menține rotile în contact cu calea de rulare
stabilizează caroseria vehiculului
asigură comfortul.
Principalele tipuri de suspensieSistemele de suspensie pot fi împărțite în două categorii: rigide și independente. Acești termeni se referă la posibilitatea ca roțile de pe aceeași punte (față sau spate) să se miște independent una fata de cealaltă.

Punte rigida vs. suspensie independentaSistemele de suspensie cu punte rigidă înseamnă ca roțile opuse sunt fixate între ele printr-o bară rigidă. În acest fel, când, pe o parte a caroseriei, distanța dintre roata și caroserie se modifică, pe partea opusă aceeași distanță se modifică la fel de mult, însă în sens opus. În configurația cu suspensie independentă, roțile sunt fixate de sașiu printr-un sistem articulat ce permite uneia să se ridice și să coboare independent de cealaltă. Acest sistem asigură stabilitate mai bună, comfort mărit și contact mai ferm între roți și drum.

Principalele avantaje și dezavantaje ale ambelor sisteme sunt:

Punte rigidă1.Avantaje
Dezavantaje
1.Cost scăzut
2.Durata de viata
Direcție imprecisa
Contact imperfect mai mare intre roata și drum
[modificare] Suspensie Independenta1.Avantaje
Dezavantaje
1.Contact mult îmbunătățit intre roata și drum
2.Comfort ridicat
Cost mai mare
Soluție constructivă mai complexă
In funcție de cum se comporta suspensiaHaideți sa clarificam principalele caracteristici ale fiecăruia dintre aceste sisteme.

Suspensie PasivaSub aceasta denumire putem include toate sistemele de suspensie convenționale / tradiționale. Principala caracteristică a acestora este aceea ca odată instalate pe mașină, parametrii suspensiei (duritate, garda la sol) nu pot fi controlați din exterior. Toate arcurile și amortizoarele tradiționale sunt considerate elemente de suspensie pasiva.

Suspensii ReactiveToate sistemele de suspensie tradiționale sunt de asemenea reactive. Când o roata trece peste o denivelare, schimbarea de poziție a acesteia determina suspensia sa se comprime sau sa se extindă, ca răspuns. Într-un mod asemănător, virarea, frânarea sau accelerația determina mișcări ale suspensiei, permițând caroseriei sa se încline lateral sau fata/spate. In acest grup putem include sisteme de suspensie ce sunt capabile sa controleze garda la sol în funcție de schimbările în greutate sau în fortele aerodinamice. Acest sistem este de asemenea capabil sa reacționeze la încărcări interne, precum balansul lateral, și sa contracareze efectele. Un exemplu de sistem pasiv-reactiv este Kinetic RSF de la Tenneco. Acesta are o interconexiune pasiva ce facilitează împărțirea egala a încărcăturii intre roti și simplifica astfel mulți parametri de design și soluții constructive, cum ar fi modificarea tăriei suspensiei pe o sigura roata pentru a controla balansul lateral.

Suspensia semi-activaPrincipala caracteristica a sistemului semi activ o reprezinta capacitatea suspensiei de a-și schimba continuu coeficientul de amortizare, făcând amortizorul mai dur sau mai moale, în funcție de starea drumului. Acest lucru se realizează prin conectarea la o unitate electronica de control a 4 amortizoare cu coeficient de amortizare reglabil. Uneori, în afara de soluția tandemului cu un arc tradițional, aceste amortizoare pot fi combinate/împerecheate cu diferite soluții de reglare automata a gărzii la sol, precum și cu sisteme tip Hydropneumatic, Hydrolastic, sau Hydragas.

Principalele avantaje ale suspensiei semi active sunt:

1.Avantaje
Dezavantaje
1.Garda la sol reglabila, optimizata pentru comfort și manevrabilitate
2.Posibilitatea de a regla tăria suspensiei
3.Suspensia se va regla automat în funcție de condițiile de drum
4.Dimensiuni similare cu sistemele de suspensie tradiționale
Suspensia activaSistemul de suspensie activa are capacitatea de a-și ajusta parametrii de funcționare în mod continuu în funcție de condițiile de drum. Sistemul monitorizează constant diferiți parametri și ii reglează singur. Sistemul de suspensie activ are un computer care comanda către fiecare roata când, în ce direcție, ce distanta și cât de repede sa se miște. Computerul ia aceste decizii prin intermediul unei rețele de senzori care măsoară spre exemplu, viteza mașinii, accelerările laterale și longitudinale și fortele de accelerare pe fiecare roata. Dupa aceasta computerul trimite comanda la roata pentru a obține direcția ideala în situația existenta.

Depinde de construcția sistemului de suspensie[modificare] Suspensie tradiționalaIn aceasta configurație amortizorul nu este o parte structurala a sistemului de suspensie. Aceasta înseamna ca dacă ar fi stricat sau chiar ar lipsi, este totuși posibil ca mașina sa poată fi condusa pana la primul service pentru a fi reparata. In aceasta situație poziția rotii (data de bratul inferior și superior) precum și înălțimea sașiu și sosea (data de arcul ) va rămâne la fel. La sistemul tradițional de suspensie amortizorul și arcul sunt întotdeauna montate separat. Amortizorul folosite în acest sistem de suspensie se numește Amortizor tradițional. Cele mai des întâlnite soluții de fixare a amortizorului sunt:

1.Tip bucșă / bucșă
2.Tip bucșă / tija filetata
3.Tip tija filetata / tija filetata
4.Tip tija filetata / Tip suport U
Suspensie MacPhersonAmortizoarele pot fi folosite la ambele punți ale automobilului sau numai la puntea din fata, soluția întâlnita mai ales la autocamioane. Principiul de funcționare a amortizorului hidraulic se bazează pe transformarea energiei mecanice a oscilației în energie termica. Majoritatea amortizoarelor sunt cu dubla acțiune, lucrând în ambele sensuri, și anume la apropierea roților caroserie opun rezistenta mica, la depărtarea roților de caroserie opun rezistenta mai mare. In lucrare au fost prezentate și noțiuni legate despre suspensia automobilului. Suspensia automobilului are rolul de asigura confort abilitatea pasagerilor și a proteja încărcătura și organele componente împotriva șocurilor. De asemenea au fost prezentate tipurile de amortizare: amortizorul telescopic bitubulară, amortizorul telescopic mono tubular și amortizoarele telescopice reglabile. S-au făcut reglementari cu privirea la construcția și funcționarea acestor tipuri de amortizare.


Neconectat
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica ataşamente în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron