|
Acum este Sâm Noi 23, 2024 10:02 am
|
Vizualizare mesaje fără răspuns | Vizualizare subiecte active
|
Pagina 1 din 1 [ 9 mesaje ] |
|
|
|
|
|
Autor |
Mesaj |
Alex
|
Subiectul mesajului: Diesel VS Benzina Scris: Mie Feb 18, 2009 3:44 pm |
Membru din: Joi Ian 29, 2009 7:17 pm Mesaje: 255 Locaţie: Bucuresti
Masina:
Locatie:
|
Salut, incep un topic despre minunatul si discutatul Versus al ultimului deceniu si anume "Diesel VS Benzina". Incep cu un clip al celor de la Fifth Gear , un asa zis test, dar trebuie sa mentionez ca nu sunt in totalitate de acord cu el. Dar sunt de acord la partea cu mega miles , caz in care dieselul este clar superior. Enjoy!
|
|
|
|
|
cox
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Mie Feb 18, 2009 9:35 pm |
Membru din: Joi Feb 12, 2009 6:25 pm Mesaje: 87 Locaţie: Bucuresti
Masina:
|
Sincer am ramas surprins despre toata povestea asta. Nu cred asa ceva, doar daca motoarele sunt cumva generatii diferite(benzina nou si diesel vechi), pentru ca altfel...tin partea la diesel. Parerea mea: consum redus+cuplu=diesel consum ridicat+lene=benzina masina de oras, pentru oameni calmi=diesel masina sportiva, pentru oameni nervosi=benzina acum despre mecanica si intretinere astept parerea celor care se pricep. Va urma.
_________________ Nu fura, Guvernul uraste concurenta !!!
|
|
|
|
|
Alfa 147
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Joi Feb 19, 2009 1:21 am |
Membru din: Dum Feb 01, 2009 11:19 pm Mesaje: 32 Locaţie: Bucuresti
Masina:
|
Mda, avand in vedere faptul ca vine de la Fifth Gear probabil ca nu e chiar adevarat. Din punctul meu de vedere daca nu faci mai mult de 15-20 mii km pe an nu prea se merita dieselul. Intradevar cuplu mare dar pe o plaja de turatie mica, consum clar mai mic dar si senzatii mai putine, asta in cazul celor 3 marci specificate si peste 100 cp. In rest intretinerea mai scumpa la diesel , pretul de achizitie in general cu minim 1000 euro mai mare la diesel si mai e si pretul motorinei care influenteaza putin balanta. In cazul motoarelor de pe Alfa Romeo un mare factor este si sunetul motorului absolut superb in cazul benzinei si turatia ce ajunge la 7250, dar si consumul in aceste situatii. JTD-ul un motor diesel superb dar zgomotos , exceptie facand varianta de 2.4 si 5 cilindri. Ca fiabilitate probabil JTD-ul este mai fiabil ca TS-ul si JTS-ul dar am auzit destule lucruri rele si despre el gen, furtune roase, valve defecte, pierderi de putere...etc.
_________________ Alfa 147 1.6 120 cp 2004
|
|
|
|
|
fricy86
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Mie Feb 25, 2009 9:47 am |
Membru din: Mar Feb 24, 2009 1:35 pm Mesaje: 5 Locaţie: Targu Mures
Masina:
|
Hai ca ma bag si eu in discuti asta. Cred ca cel mai important este sa specificam: vorbim de o comparatie intre un motor de benzina norma aspirat si un motor diesel supraalimenta.Clar ca dieselul este superior avand un randament mult mai mare si diferenta intre conceptul de functionare al acestor motoare este ca luna si soarele (diefernta intre compresie mare-randament mare si aprindere prin scanteie....... ). Lucrurile se cam schimba cand vorbim de doua motoare de aceeasi capacitate cilindrica tot supraalimentate, dar una diesel si una benzinar.Daca consumul de carburant se cam ia din ecuatia, atunci cred ca e clar ca benzinarul castiga.Silentiozitate,( mica diferenta de cuplu in favoare dieselului), o plaja de exploatare a motorului mult mai mare decat dieselul.Pe cand un diesel modern (comon rail, jtd, HDi..etc) are o plaja de turatie de la apr. 1700-4300 rot/min in care isi devolta cuplu, un benzinar turbo se poate tura pana la limitatia electronica si chiar la ultimele rpm mai are putere.Deci dieselul e mai liniar, benzinarul mai brutal .Vorbind acum de motoare de pana la 2000-2500 cm3...... In fine cum a mai zis si cox masina de oras, pentru oameni calmi=diesel masina sportiva, pentru oameni nervosi=benzina Aaaaaaaaaaa si cred ca voi nu ati luat in calcu motoare de benzia de la honda (i-Vteh) si la noi nu prea cunoscutul Wankel...hmmmmm
|
|
|
|
|
Denver
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Mar Mar 03, 2009 1:00 am |
Membru din: Dum Mar 01, 2009 2:14 pm Mesaje: 80 Locaţie: Bucuresti
Masina:
|
Treaba sta in felul urmator , diesel , cuplu mare , pe o plaja mica la fel cum a zis si alfa 147 , consum redus , da ok , diesel mi-as lua pentru bucuresti ca e jale , dieselul este mai scump de intretinut , mai pretentios si mai sensibil , un diesel folosit cum trebuie rezista mai mult decat benzina , dar la ceva forja nu se compara , se duce mult mai repede decat benzina , benzina folosita si normal si in regim de urgenta tine mai mult , preteaza mai bine la forja , ca performante daca luam motoare mai mici , 1.3 - 1.5 benzina cu acelasi motor diesel , dieselul castiga datorita turbinei care prinde viata in ture , nu prea se compara cand e vorba de mai multi cai putere , de motoare in V vs diesel in linie etc. puterea tot pe benzina preteaza mai bine , diesel vs benzina aceeasi putere , castiga diesel , ca in ziua de azi nu se mai fabrica diesel simplu , decat turbo diesel , turbo diesel vs benzina turbo , benzina castiga clar... nu intra in discutie , eu am iveco diesel , e duba , asta e si rolul ei , dar ca masina mea de zi cu zi , nu vreau sa aud de diesel... desi gama fiat - alfa -lancia , le ador... imi provoaca zambet un simplu 1.3 multijet , deci in afara de consum dieselul are mai multe minusuri , raman pe benzina...
_________________ 1962 Fiat 600D 2005 Iveco 35C10
Fiatul este ca un Fort , pe care n-am sa-l parasesc niciodata pentru altceva
|
|
|
|
|
ovidiu
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Sâm Apr 11, 2009 10:37 pm |
Membru din: Mar Apr 07, 2009 8:26 pm Mesaje: 2
|
ai dreptate denver...totusi e bine ca un 1.3 mjet iti provoaca zambete...nu e un motor asa simplu da ma rog...poate tu ai desfacut vreunu si stii mai bine... un 2.4 multijet sau un 1.9 cu 2 turbosuflante 190 cavalli cum ar fi?oare ai putea sa le alergi un pic?ar urca putin in turatii? ce zici? nici diesel-ul nu mai e ce a fost...
|
|
|
|
|
Alex
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Dum Apr 12, 2009 1:29 am |
Membru din: Joi Ian 29, 2009 7:17 pm Mesaje: 255 Locaţie: Bucuresti
Masina:
Locatie:
|
1.9 190 cp? gresesti zic eu. Probabil te referi la 2.0 bi-turbo 190 cp cel de pe noua Lancia Delta. Nu am condus masina , probabil ca este super... dar exista si benzina bi-turbo Sigur nici nu exista grad de comparatie aici...
|
|
|
|
|
cox
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Dum Apr 12, 2009 8:56 am |
Membru din: Joi Feb 12, 2009 6:25 pm Mesaje: 87 Locaţie: Bucuresti
Masina:
|
Pe Delta este 1.9 diesel biturbo 190 cp si este o bijuterie de motor (probabil mai este la AI la drive test). Insa mi-ar surade si un 1.4 dus de Abarth la 170 caluti, cu toate ca s-a "stors" cam tot ce se poate la ora actuala din motorasul acesta. Minusuri pentru diesel: - nu poti sa ii pui BOV, cu toate ca am vazut pe net cum ii poti pune la jTD, dar trebuie sa treci de 3500 rpm ca sa auzi suieratul, insa nu stiu cat de benefic este pentru turbina (unii spun ca nu ar fi); - evacuare sport, trebuie schimbata toata coloana si inlocuita cu teava de 2" si atunci oracaie ca un porc (frumos zic eu); Va urma part.2
_________________ Nu fura, Guvernul uraste concurenta !!!
|
|
|
|
|
Denver
|
Subiectul mesajului: Re: Diesel VS Benzina Scris: Dum Apr 19, 2009 10:31 am |
Membru din: Dum Mar 01, 2009 2:14 pm Mesaje: 80 Locaţie: Bucuresti
Masina:
|
Hristos a inviat !!! Noutati cox , motorul de 1.4 a fost dus in 180 , 200 si 220 de cai ) , si alte noutati , noua lancia delta are acum un propulsor 1.8 biturbo de 200 de cai , eu sunt de moda veche , imi place mai mult vechiul 2.0 turbo de la fiat/alfa/lancia , desi benzina biturbo nu suna rau , dar n-am bani ) , ovidiu , este vorba de masina tatalui de la servici , deci imi provoaca zambete ca ii dau fara mila , stiu ca nu este un motor simplu si nu , nu am desfacut multijet , am desfacut in schimb vechiul 2.5 diesel de la fiat/iveco , cel folosit si pe 131 si pe dube , pana si 1.3-ul este facut in stilul pur italienesc cu dragoste , are un sunet incredibil in ture , in interior nu la evacuare , trage binisor , desi se vede ca-i motor mic daca il tin destul de turat e ok , chestia mai ciudata este ca e pe un opel combo , care are util 750 de kg si 1.3 pentru asa ceva.... nu prea preteaza , cu marfa in ea e jale , mai au si variante de 1.7 dar sunt intr-o axa 8 valve de opel , nu mai sunt de fiat , doar 1.3-ul e in 2 axe 16v , ma mir ca inca nu i s-a intamplat nimic , nici nu va imaginati cata forja a mancat acest diesel micut si tine , spre surprinderea mea tine...
_________________ 1962 Fiat 600D 2005 Iveco 35C10
Fiatul este ca un Fort , pe care n-am sa-l parasesc niciodata pentru altceva
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina 1 din 1 [ 9 mesaje ] |
|
|
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica ataşamente în acest forum
|
|